Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van Wouter1973/LPI opgefrist...

LPI opgefrist...

26/01

2009

LPI opgefrist...

- Ingediend door Wouter1973 , op 26 jan 2009 - 1 Reacties -

Zo, de 940 zojuist opgehaald bij Mesman in Son en Breugel (een vrij goed bekend staande lpg/lpi specialist), en wat een verschil! De motor loopt stukken mooier en stabieler, en het vervelende rauwe lopen op benzine is weliswaar nog niet hélemaal weg maar wel beduidend verbeterd.

Zoals op het forum eerder vermeld had ik last van een tweeledig probleem: rauw stationair lopen op benzine, en een op willekeurige momenten optredende storing op lpg waarbij er sprake was van stotteren en inhouden.

Ik heb aan Mesman bij het brengen van de auto instructies meegegeven met betrekking tot het vastzetten van LPI-injector 3, een revisie van O-ringen en spuitmondjes van de LPI injectoren en het nalopen van het omschakelrelais.

Naast het uitvoeren van deze werkzaamheden werd een connector van injector 2 ontdekt die niet goed vastzat, zijn O-ringen van de benzine-injectoren vervangen en bleek dat de pakking van het inlaatspruitstuk lek was. Samen met de losse injector was er dus sprake van wat valse lucht. Kennelijk niet voldoende om een foutmelding te veroorzaken, maar het verklaart wel het rauwe stationair lopen.

Het afrekenen was een minder leuk verhaal: 340 euro (inclusief huurauto), maar wel weer een nagelopen en opgefrisd LPI-systeem en da's ook wat waard.

Ik was in elk geval blij toen ik de Renault Twingo leenauto weer mocht omruilen voor mijn eigen 940. Niet alleen is het onmogelijk om in een Twingo een goede zitpositie te vinden, het ding heeft daarnaast werkelijk geen enkele pit.

 

  • blog van Wouter1973
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

Wouter1973
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.