Carterventilatie terug invoeren of af-filteren?
Carterventilatie terug invoeren of af-filteren?
Hallo,
Ik heb vorig jaar een 1996 960 2.5 op LPG gekocht met een G2 Impco mengstuk, waarbij de carterventilatie was teruggevoerd in het luchtfilterhuis.
Gezien de enorme hoeveelheid backfires (in verhouding dan, want hiervoor heb ik 6 jaar en 300.000km een 940 op G2 gereden zonder enige backfire...) en stukgeblazen filterhuis, ben ik nu bezig om het inlaattraject te veranderen, waarbij het originele Volvo filterhuis wordt veranderd in een rond filterhuis à la BMC; goedkoper en laten meer lucht door, ook in de verkeerde richting. Hopelijk los ik dat overigens op met een 'anti-backfire-ventiel' tussen gasklephuis en verdamper.
Maar waar laat ik nu de carterventilatie? Is dit op te lossen door er gewoon een filtertje op te zetten? Of mist de motor op LPG dan een smeringsdeel?