945 1995 2.3 IC (LPT) vlak na aankoop geploft....
945 1995 2.3 IC (LPT) vlak na aankoop geploft....
Alle Volvisiti wens ik een gelukkig- gezond 2009 toe !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nadat ik tegen een mooie 945 2.3 LPT aanliep, 1995, ff over de 3 ton gelopen, kennis laten kijken-luisteren-nazien en auto aangeschaft., in besef dat er een gat was qua te achterhalen onderhoudsverleden. Daarom met kennis alle vloeistoffen vernieuwd,nw. bougies en filters, waterpomp, distributie en spanrollen, nokkenaskering vervangen wegens lichte lekkage, nieuwe
ring dop motorolie.
Vervolgens ca. 500 km probleemloos kilometers vnl. op snelwegen tot plots midden in verkeersdrukte eerst toenemend tikken, gevolgd door bonken. Kon verkeerstechnish geen kant op, snelheid viel terug van 110 km/u naar 60. Drie km. duwen naar P-plek en Wegenwacht erbij. men deed niets en sprak over fors motorisch malheur.
Vraag : kan de oorzaak danwel enige oorzaak zijn, foutieve montage distributieriem of is/zijn andere oorzaken denkbaar ?
ik zag nergens lekkage m.u.v. scheur vuldop reservoir koelvloeistof ..daar enige lekkage.
Wie kan me tips aanreiken over oorzaak / oorzaken?
Als de motor suk is komt m.i. óf revisie óf ruilmotor in aanmerking.
Wie heeft / weet een goede ruilmotor ?
groet
Martin
Sevenum (L.)