Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/De ombouw van mijn 760 duurt voort... foto's!

De ombouw van mijn 760 duurt voort... foto's!

De ombouw van mijn 760 duurt voort... foto's!

- Ingediend door flip_21 , op 31 dec 2008 - 13 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Met de vakantie weer meer tijd kunnen besteden aan de ombouw van mijn 760. Helaas wel direct na de vakantie tentamens, dus ik kon niet zo veel doen als ik wilde...

Waar te beginnen? De koeling dan maar.

Aangezien de radiateur en de intercooler van de B204GT erg breed zijn, passen deze niet tussen de koplampen in het oude front.. Ik wil niet in de carrosserie zagen en dus is er besloten om het zaakje 5 cm naar achteren te verplaatsen.

Hierdoor is er echter geen plek meer voor de originele E-fan. Op de sloop hetb ik twee ''push'' e-fans gekocht van een Opel (aaaaaaaaah :p) Omega 2.5 V6. Ze zijn van Bosch en passen alsof ze voor de 760 gemaakt zijn!

Twee beugeltjes om de radiateur en IC te monteren. Best wat werk.. 

Hier het originele volvo ding dat onder de radiateur zit en de IC vastzet.

Vastgezet aan de dwarsbalk waar eerst de V6 radiatuer op stond. 

Beter te zien hoe het werkt...

De twee E-fans. Links raakt ie het blik niet, en zaag ik het dus ook niet weg. Ze zitten vast aan de onderstedwarsbalk en ze klemmen tegen de carrosserie.

 

De bedrading:

We hebben besloten een aparte motorkabelboom te maken van de originele 740 kabelboom. Na vele uren schema's bekijken en knippen eindelijk resultaat.

Nu ben ik bezig het netjes in de auto te leggen, en aan te sluiten... 

AAAAAAAAAAH! en dat is een van de drie delen...

Kabels die we verwijderd hebben... voorlopig geen gebrek aan kabel...:-)

In de auto met die handel!

Vervolgens ook met de ophanging begonnen. Veel werk, schoonmaken etc. Maar het ziet er wel mooi uit denk ik zo... :-)

Ik heb dus de onderste delen van een 740 turbo uit 1988 genomen, en daar de veren en veerpootlagers uit 1982 op gezet. 

Aangezien er geen schokdempers te vinden waren voor een 760 met het oude type veerpootlager, heb ik Bilstein B6 HD van een 240 gemonteerd. Hiervoor bij volvo een spacer-ring gekocht en een beetje veranderd in de draaibank. 

Hier de onderzijde van de veerpoot met de ring er in. Ongeveer 2cm hoog. Verder past alles perfect!

Schokdemper: De buis is veel dikker dan normaal; steviger bij het remmen (stabieler etc.)

De complete veerpoot.

Eindelijk konden de remspullen etc. gemonteerd worden!

Nieuwe standaard bussen in de hoofddraagarm, en poly bussen aan de reactiestang (zowel aan de carrosserie en de hoofddraagarm). Deze bussen zorgen voor stabieler remgedrag als t goed is (en gaan lang mee?)

De remmen! lekker nieuw..

Nieuwe koperen releidingen met nieuwe plastic houdertjes, Schijven met groeven, staalomvlochten remslangen met RVS koppelingen, semi-metelen remblokken (afwachten hoe goed die zijn...)

daarbij de nieuwe bussen etc. ik hoop dat het een beetje strak gaat rijden. Ook nieuwe fusee's, maar de suurkogels laat ik ff, omdat ik de uitlijning niet wil verstoren (en ze lijken nog goed voor wat km's..

 

Ook nog bezig een adapter flensje te maken voor de nieuwe Garrett turbo, maar dat is nog niet af. Gewoon met de ijzerzaag en andere basale middelen :-) 

Zoiets gaat het worden. 

 

Ik kan nog veel meer vertellen, maar je kunt beter een vraag stellen ;-) Scheelt mij weer wat typwerk :-)

Groet,

Philip

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.