Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Een LPT en het mysterie van de verdwijnende koelvloeistof ...

Een LPT en het mysterie van de verdwijnende koelvloeistof ...

Een LPT en het mysterie van de verdwijnende koelvloeistof ...

- Ingediend door hans dus , op 31 dec 2008 - 28 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Mede volvoïtislijders,

 

Al vaker is op dit forum het een en ander geschreven dat onder bovenstaande kop zou kunnen vallen. Toch nog maar eens een poging om met onze gezamenlijke kennis iets zinnigs te verzinnen op onverklaarbaar koelvloeistof verlies...

Een aantal feiten;

1. In de onderhoudsgeschiedenis van mijn auto vind ik al 100 kkm terug de opmerking dat het (geringe) koelvloeistofverlies veroorzaakt wordt door een beginnende lekke koppakking.

2. Afpersen van het koelstysteem levert geen drukverlies op.

3. Nergens, lees NERGENS, vind ik ook maar een spoor van koelvloeistoflekkage .. (niet bij de waterpomp, niet bij de kachelkraan, niet bij de radiator, niet onder de auto, nergens zichtbaar onder de kap)

4. Na een (achteraf waarschijnlijk door de kou veroorzaakte) paniek over een witte pluim achter de auto is (met meer-dan-hulp van iemand-die-het-wel-weet) mijn kop gelicht, gevlakt, een nieuwe pakking geplaatst, de waterpomp extra goed bekeken, nieuwe ring om de thermostaat. Daarna loopt de auto duidelijk veel "smoother" dan daarvoor.

5. Maar.... ik kan nog steeds niet weg zonder extra koelvloeistof bij me te hebben!!!! 

Het bijzondere hierbij is dat het verbruik van dat spul het hoogst is als ik het expansievat vul tot aan de max. streep. Onderweg blijkt telkens, ook als het vat tot net boven de min. streep gevuld is,  het nivo gedaald tot hetzelfde nivo: nét boven de uitstroomopening onderin..Na de opmerking van Henk nog voor alle duidelijkheid toegevoegd dat er ook verlies is als ik bij koude motor bijvul, ook bij net boven minimum..(helaas..)

De monteur die ook mijn apk doet spreekt intussen het vermoeden uit dat mogelijk een "o-ring in de turbo slecht is, waardoor er koelvloeistof via de turbo in de verbrandingsruimte komt en weggestookt wordt. Feit is wel dat er weinig verlies is als ik zorgvuldig laag in de toeren blijf én dat direct na dat " nieuw rijden" wat verder doortrekken even een stotter oplevert... 

Heren,  en natuurlijk ook dames,  ik kijk hongerig uit naar jullie reacties!

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Kogelman
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.