Klein onderhoud
12/12
2008Klein onderhoud
Nu de teller al over de 255.000km's staat werd het zo langzamerhand tijd om weer eens wat te doen. Gelukkig vandaag een zonnetje buiten, dus goed te doen. Vooral aan een slecht (amper) werkende claxon en een gebroken linker koplampglas moest wat gebeuren. Daarnaast een nieuwe olievuldop en ruitenwisservloeistofvuldop 'geinstalleerd'.
Afgelopen zomer een steentje tegen de linker koplamp gekomen. 3 Maanden later en kilometers verder werd het toch tijd om te vervangen: vocht, vocht en nog eens vocht (apk eind januari!). Les 1: gebroken koplampglas is SCHERP. Alleende meegespoten stip tussen de koplamp en de bumper is een beetje pielen (soort van plastic klemmetjes). De rest gaat eigenlijk vanzelf. Als je dan toch met je kop onder de bumper hangt zie je vanzelf je originele claxon. Weer wat geleerd!
De claxon deed het al tijden wat slechter. Soms wel, soms niet, soms zachtjes. Relais schakelde wel. Was duidelijk een massaprobleem. Nu zit mijn claxon boven op de linker wielkast, zeg maar bij de accu, met een parker in de op de wielkast geschroefd. Dit was allemaal wat roestig. Parkertje losgeschroeft, schuurpapiertje en wat contactspray en het werkt weer. Nu is dit niet echt een definitieve oplossing, maar zo zat het en zal het wel even blijven werken. De originele claxon zit nog links onder de bumper, ook al niet een handige plek. Compleet verroest maar de originele kabels liggen er nog. In de toekomst de 'oude' massa kabel maar doortrekken enanders vast zetten.
Nu mis ik een plaatje van de huidige claxon op zijn plek. Als ik er aan denk, dan plaatst ik die morgen even. Maar zo blijven we tenminste lekker bezig!