Zucht, olielekkage nog niet voorbij.
Zucht, olielekkage nog niet voorbij.
Beste leden,
Een klein anderhalve week geleden heb ik mijn achterste krukaskeerring laten vervangen bij Wilhelmina garage in Bussum. Ik ben toen een weekend naar Belgie geweest en heb daar geen olieverlies geconstateerd. De peilstok bleef goed op niveau. Afgelopen dag heb ik een aantal dingen getrailerd en bij elkaar een stuk of 100km gereden.
Ik kwam gisteravond bij de auto en voor de zekerheid checkte ik het oliepeil. Die stond te laag (lees: onder het minimum). Ik heb er toen wat bijgegooid, op gevoel, niet afgemeten. Vandaag ben ik even langs Wilhelmina gereden en heb de auto op de bru gezet. Auto was toch weer behoorlijk nat aan de onderkant. Eigenlijk op exact dezelfde plek als voor de reparatie. Er kwam echter ook een oliespoortje van voren. De voorste krukaskeerring denk ik dan.
Ik weet bijna zeker dat deze voorste keerring niet lek was voordat de achterste keerring werd vervangen. Kan het vervangen van de één samenhangen met het kapot gaan met de ander? Is mijn carterdruk te hoog (ik vermoed van niet, want beide filters zijn schoon)?
Daarnaast heb ik ook een raar piepend geluid als ik met de auto naar links stuur. Met de kachel in stand twee heb ik er veel minder last van. Herkend iemand dit probleem?
Ik hoor het graag,
Roderik.