Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Zucht, olielekkage nog niet voorbij.

Zucht, olielekkage nog niet voorbij.

Zucht, olielekkage nog niet voorbij.

- Ingediend door Roderik v. M , op 9 dec 2008 - 8 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Beste leden,

Een klein anderhalve week geleden heb ik mijn achterste krukaskeerring laten vervangen bij Wilhelmina garage in Bussum. Ik ben toen een weekend naar Belgie geweest en heb daar geen olieverlies geconstateerd. De peilstok bleef goed op niveau. Afgelopen dag heb ik een aantal dingen getrailerd en bij elkaar een stuk of 100km gereden.

Ik kwam gisteravond bij de auto en voor de zekerheid checkte ik het oliepeil. Die stond te laag (lees: onder het minimum). Ik heb er toen wat bijgegooid, op gevoel, niet afgemeten. Vandaag ben ik even langs Wilhelmina gereden en heb de auto op de bru gezet. Auto was toch weer behoorlijk nat aan de onderkant. Eigenlijk op exact dezelfde plek als voor de reparatie. Er kwam echter ook een oliespoortje van voren. De voorste krukaskeerring denk ik dan.

Ik weet bijna zeker dat deze voorste keerring niet lek was voordat de achterste keerring werd vervangen. Kan het vervangen van de één samenhangen met het kapot gaan met de ander? Is mijn carterdruk te hoog (ik vermoed van niet, want beide filters zijn schoon)?

Daarnaast heb ik ook een raar piepend geluid als ik met de auto naar links stuur. Met de kachel in stand twee heb ik er veel minder last van. Herkend iemand dit probleem?

Ik hoor het graag,

Roderik.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • mjarmuszewski
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2894 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.