slippende koppeling
slippende koppeling
Hallo liefhebbers,
Ik heb gisteren een MBC gemonteerd in mijn 945 SE van '92. Het apparaatje werkt perfect. Alleen toen bij het afstellen een fuel cut bereikt werd, slipte de 8 weken verse koppeling in de 3e en 4e versnelling door onder invloed van de enorme trekkracht die ontstond.
Nu vraag ik me af of dit normaal is. Ik heb een kompleet koppelingsset (drukgroep, druklager en plaat) van Sachs gemonteerd en een nieuwe hulpkoppelingscylinder zat net 3 maanden op de auto. Heeft iemand soortgelijke ervaringen? En is er verschil in sterkte tussen verschillende koppelingssets die verkrijgbaar zijn? Mijn set is overigens door een gespecialiseerde automaterialenzaak geleverd op basis van het type auto en het door de fabrikant daarbij aangegeven type koppelingsset.
Rijdend met de originele (oem afstelling) turbodruk heeft de koppeling overigens nooit geslipt. Wel vind ik dat de koppeling "hoog" aangrijpt, een euvel dat meer mensen in dit forum al beschreven hebben en waar zelfs mijn hagelnieuwe V70 last van had.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
MVg, Rob