Ellende met B230F
Ellende met B230F
Wat een ellende met de B230F 1989 Estate van mijn vriendin. Net twee dagen voor de vakantie ging de LMM stuk samen met de ECU. NIET goedkoop, ook niet tweedehands.
De wagen trekt echter voor geen meter.. Vandaag meegekregen om ruitenwisservloeistofreservoir te vervangen (lek). Dat is gelukt. Ik verdenk slecht trekken van de motor aan de klopsensor. Zat aan draden te morren en ging plots langzamer lopen. Stekker los en weer er op en de wagen loopt langzamer maar gaat na tijdje weer stationair sneller draaien. Af en toe trekt de wagen goed, maar meestal niet. Heb een nwe sensor besteld, ben benieuwd. Ik krijg wel de balen van die wagen. Twee bougiekabels bleken rot op de aansluiting van de bougie dus dacht dat dat het probleem zou zijn, nee dus. De motor loopt wel erg strak stationair, dat wel, maar alle power is weg en soms schokken en stoten; de automaat schakelt gewoon niet terug; motor heeft te weinig kracht. Als dit mijn eerste Volvo zou zijn was ik meteen terug gekomen van het merk en zou nooit meer nog eens een Volvo aanschaffen; zo erg is de ellende met deze wagen inmiddels door de jaren heen Hoop echt dat het de klopsensor is en niet de tweedehands ECU die ik meegekregen heb. Origineel was deze niet meer te krijgen, maar deze zou een directe vervanger zijn. Kort daarna heeft de motor power verloren. Ik HOOP dus echt op de sensor ipv ECU. Het lijkt geen ECU probleem daar soms de wagen PLOTS trekkracht krijgt en het rommelen aan de draden maakt de sensor verdacht. Contactspray heeft niks geholpen helaas. De wagen zuipt ook behoorlijk benzine (altijd gedaan). De B230E die ze voorheen had was een juweeltje van een motor. Maar ja, ze moest niet vergeten het oliepijl na te kijken
Robert