Verlaging 940 sedan + lading?
Verlaging 940 sedan + lading?
Dag mede Volvorijders,
Ik had me voorgenomen mijn 940 lekker origineel te houden, maar het kriebelt toch om ze wat op te leuken, dus ik wou ze gaan verlagen met het oog om later een mooi setje 17 (Polaris) of 18 (after-market) inch zomervelgen er onder te zetten.
Nu dacht ik ooit ergens gelezen te hebben dat een deel van de overbrenging hierdoor harder afziet, zeker als je lading vervoert (er komt een muziekinstallatie in de koffer, ik ben van plan de trekhaak toch minstens eens per jaar te gebruiken om een reis te maken met de caravan, en als ik iets te vervoeren heb gooi ik dat natuurlijk ook gewoon in de koffer). Is daar wat van aan, of klopt dit niet?
Verder dienen in België verlaagde voertuigen een tuningkeuring te ondergaan, dit houdt in dat de wielgeometrie gemeten wordt, de bodemvrijheid gecontroleerd wordt en de papieren van de verlaging gecontroleerd worden. Ik heb dus verlagingsveren nodig die:
- Het laagste niet vervormbare punt van mijn 940 diesel niet lager dan 11cm gemeten van de vlakke vloer zonder inzittenden, of 9cm van de vlakke vloer met bestuurder brengt
- De wielgeometrie niet oncorrigeerbaar buiten de marges brengt
- Goca attesten bijgeleverd hebben, of waarvan ze op zijn minst kunnen aangevraagd worden.
Iemand meer info hierover? Het gaat over een 1992 940 sedan d24
groetjes,
Isabelle