Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/740 2.0 turbo rookt enorm!

740 2.0 turbo rookt enorm!

740 2.0 turbo rookt enorm!

- Ingediend door Stan , op 2 nov 2008 - 10 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Gegroet mede volvo liefhebbers,

Ik heb een blokwissel gedaan aangezien het vorige blok einde verhaal was. Ik heb de 740 Turbo uit 1988 niet lopend gekocht. Het is uiteraard niet verstandig een niet lopende auto te kopen en dit werd me pijnlijk duidelijk gemaakt ook. Het blok was echt niet meer te redden.

Om die reden heb ik een kaal 940 2.0turbo onderblok met kop uit 1992 gekocht en het hele zwikkie erin gelepeld.

Beetje sap in de tank,  prik in de accu en starten lopen... 

Motortje liep perfect op de brug, beetje gas gaan geven en toen begon het gezeur, motor begon te pruttelen en te proesten en echt enorm te roken.

Bij het starten lijkt de motor enorm te verzuipen, enorm veel rook en allemaal gepruttel.. na een beetje gassen en een tijdje stationair te laten lopen gaat ie netjes lopen.

 

De turbo heb ik overbrugt, was bang dat deze versleten was en teveel olie gebruikte. De turbo is uitgesloten dus aangezien het probleem blijft.

De luchtmassameter heb ik niet doorgemeten( had tot op een half uurtje geleden na hier geen meetinformatie over), maar de draad in de LMM lijkt me goed.

Er komt geen olie uit de carterontluchting, bij het stationair lopen ZONDER de carterontluchting aangesloten rookt de auto nauwelijks meer als normaal. Sluit ik de carterontluchting weer aan of houd ik me vinger erop dan lijkt het weer alsof de stoomboot van de sint aankomt.

Mijn vragen:

- Hoe word  de brandstof aanpassing (langer inspuiten) berekend bij het type zonder turbodruksensor?
[
De 740 heeft geen sensor op de turboslang zitten, de 940turboslang die ik toevallig erbij heb heeft wel een sensor hierop zitten]

 - Hoe kan ik de co2 fatsoenlijk afstellen?

- Word de omloopluchtklep alleen geschakeld bij het desalereren?

- Wie kan me helpen aan een fatsoenlijk kabelboomschema waarbij ik alle conectoren inclusief kabel en klemnummers kan herleiden tot aan het motorblok?
Ik had een schema opgestuurd gekregen, maar veel meer als de draadkleurtjes kon ik hierniet uithalen. ik wil zien wat waar heen leid.

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • 1up
  • mbroeren
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.