GJ's beige 940 LPT auto weer terug
25/10
2008GJ's beige 940 LPT auto weer terug
Beste Volvisti,
Met het lid worden van de vereniging kan ik eindelijk mijn dagboekpagina's gaan vullen.
Hierin zal ik een ieder die daar interesse in heeft berichten over het onderhouden en verfraaien/verbeteren van mijn 940.
Ik heb de auto een aantal weken geleden gekocht, na een advertentie gezien te hebben op deze site. In eerste instantie wilde ik voor een estate gaan, maar toen ik deze sedan ging bekijken viel ik er als een blok voor. De reden dat ik perse een (achterwielaangedreven) Volvo wilde is omdat er in mijn familie nogal wat Volvorijders zijn en het feit dat er nauwelijks degelijkere auto's bestaan. Bovendien ben ik niet gecharmeerd van nieuwe auto's, ik houd meer van de wat klassiekere vormen.
Afijn, de auto is uitgerust met automaat, ECC, mooi lichtbruin leer, verwarmde + electrisch verstelbare spiegels en natuurlijk heerlijke stoelverwarming. Toen ik hem kocht stonden er iets meer dan 171.000 km's op de teller. Benzinekilometers, aangezien gas voor mij geen vereiste is.
Bij deze wat foto's van de auto.
De vorige eigenaar had al wat zaakjes voor zijn rekening genomen, zo zijn het laatste jaar de remschijven + blokken voor , distributieriem, accu en de uitlaat vanaf kat vervangen.
Direct na aankoop heb ik de trekhaak verwijderd, een gaatje in de uitlaat gemaakt en het klepje van de armsteun weer goed vastgezet en het leer in de creme gezet (was hard nodig). Twee weken geleden heb ik de auto naar een lokale garage gebracht omdat er een 'tik' in de aandrijving zit. Helaas konden zij niet vinden waar deze precies vandaan kwam, maar ik heb ze wel gelijk de remschijven + blokken achter laten vervangen, die waren echt op.
Verder bleek de krukaspoelie niet helemaal recht te zitten en er zit een barst in de voorruit. Gelukkig heb ik onlangs een adresje gevonden waar een aantal fanatiekelingen aan Volvo's sleutelen. Zij gaan de tik nog nader onderzoeken, maar daarover later meer!