B21ET en de b230fk (lpt), wat is het verschil in carterventilatie
B21ET en de b230fk (lpt), wat is het verschil in carterventilatie
- Ingediend door J.velde , op 29 sep 2008
- 1 Reacties -
Forum:
Hallo!
Nu ben ik even met mijn B21ET intercooler motor aan het werk, maar nu zie ik dat bij de vlamdover van de carterventilatie (pcv),op het T-stuk, de vacuum aansluiting die (normaal) aan het inlaatspruitstuk zit is afgedopt, eigenlijk ook wel logisch toch?
met een behoorlijke turbodruk zou je druk verliezen en de carterventilatie bemoeilijken,
Maar bij de lpt motor (b230fk) zit het vacuum slangetje wel op het T-stuk aan de vlamdover, is het verstandig om deze ook af te doppen als ik de turbo druk ga verhogen?, om lekkage aan de krukas kering te voorkomen.
Wat is hier het andwoord op?
groeten
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.