Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/740GL AUT. met B230K slecht op benzine gas geen probleem

740GL AUT. met B230K slecht op benzine gas geen probleem

740GL AUT. met B230K slecht op benzine gas geen probleem

- Ingediend door chris , op 22 sep 2008 - 3 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Hallo medeleden,

 

Ik heb een lang lopend en slepend probleem (gehad) met mijn motor de B230K.

De auto (740GLA 1986) heb ik oktober 2006 gekocht van de zoon van de bijna eerste eigenaar met 192.000 km op de teller

Benzine meter defect en een scheur in de achter ruit het elektrische dak bleef wel eens hangen.

Maar dit maakte niet uit, ik wilde eigenlijk alleen de Motor met bak en stuur bekrachtiging hebben, om deze over te bouwen in mijn 240GL 1979.

Problemen met de B21 vervelende carburateur en kreeg te dikke armen van de rotondes

De auto verkeerde nog in zeer goede originele staat en na een aantal, zeer comfortabele honderden kilometers, besloten dat de 240GL eruit moest.

Er moest gas in komen en de achter ruit al vervangen, die had een zekere Dalhuizertje uit Epe nog liggen.

Om te voorkomen dat de slangen en dergelijke uitdroogde, rij ik altijd na gas tanken ongeveer 10km op Benzine.

Eind vorig jaar een flinke backfire gehad en daarna zijn de problemen begonnen, misschien had ik die wel eerder vandaar de backfire.

Steeds slechter lopen op benzine (verzuipen zwarte rook uit uitlaat) en op gas prima lopen.

De motor startte prima op benzine en gas maar wanneer ik ging rijden kreeg de motor teveel benzine waardoor hij ging stotteren en smoorde.

Zwarte rook uit de uitlaat dit kon ik waarnemen door de achteruit kijk spiegel (je schaamt je rot voor de achterblijvers).

Na vervanging van de luchtfilter, bougies, benzine, bedrading en revisie met revisie setje voor de carburateur (lastig aan te komen).

Geen verbetering ook heb het forum in de gaten gehouden want zo blijkt dat er meerdere mensen problemen hebben met deze combinatie.

Tot op een gegeven moment van iemand die ook problemen had met carburateur er werd gelinkt naar een tweetal advertenties van een nieuwe en gebruikte carburateur.

De nieuwe was natuurlijk al weg maar degene met spruitstuk was er nog, geboden en opgehaald door een vriend die in de buurt was.

Deze man kon vertellen dat dit soort problemen vaak aan het vacuüm potje kan liggen voor de tweede trap???

Toch maar eerst de vlotter naald met vlotter omgewisseld, de linker had ik vervangen voor een nieuw exemplaar en deze verwisseld met de rechterkant, geen resultaat.

Op aanraden van de verkoper het potje vervangen en ik durf het haast niet te zeggen maar BINGO.

Als een speer rijdt hij weer, het oude potje uit elkaar gesloopt en ja hoor in het rubber vertoonde verschillende kleine gaatjes/schuurtjes.

Nu verbruikt hij aanzienlijk minder en ik veel meer power.

Hiermee wil ik een elk ander helpen om niet alleen naar de carburateur te kijken maar ook rond om deze kan alles gaan lekken

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.