740GL AUT. met B230K slecht op benzine gas geen probleem
740GL AUT. met B230K slecht op benzine gas geen probleem
Hallo medeleden,
Ik heb een lang lopend en slepend probleem (gehad) met mijn motor de B230K.
De auto (740GLA 1986) heb ik oktober 2006 gekocht van de zoon van de bijna eerste eigenaar met 192.000 km op de teller
Benzine meter defect en een scheur in de achter ruit het elektrische dak bleef wel eens hangen.
Maar dit maakte niet uit, ik wilde eigenlijk alleen de Motor met bak en stuur bekrachtiging hebben, om deze over te bouwen in mijn 240GL 1979.
Problemen met de B21 vervelende carburateur en kreeg te dikke armen van de rotondes
De auto verkeerde nog in zeer goede originele staat en na een aantal, zeer comfortabele honderden kilometers, besloten dat de 240GL eruit moest.
Er moest gas in komen en de achter ruit al vervangen, die had een zekere Dalhuizertje uit Epe nog liggen.
Om te voorkomen dat de slangen en dergelijke uitdroogde, rij ik altijd na gas tanken ongeveer 10km op Benzine.
Eind vorig jaar een flinke backfire gehad en daarna zijn de problemen begonnen, misschien had ik die wel eerder vandaar de backfire.
Steeds slechter lopen op benzine (verzuipen zwarte rook uit uitlaat) en op gas prima lopen.
De motor startte prima op benzine en gas maar wanneer ik ging rijden kreeg de motor teveel benzine waardoor hij ging stotteren en smoorde.
Zwarte rook uit de uitlaat dit kon ik waarnemen door de achteruit kijk spiegel (je schaamt je rot voor de achterblijvers).
Na vervanging van de luchtfilter, bougies, benzine, bedrading en revisie met revisie setje voor de carburateur (lastig aan te komen).
Geen verbetering ook heb het forum in de gaten gehouden want zo blijkt dat er meerdere mensen problemen hebben met deze combinatie.
Tot op een gegeven moment van iemand die ook problemen had met carburateur er werd gelinkt naar een tweetal advertenties van een nieuwe en gebruikte carburateur.
De nieuwe was natuurlijk al weg maar degene met spruitstuk was er nog, geboden en opgehaald door een vriend die in de buurt was.
Deze man kon vertellen dat dit soort problemen vaak aan het vacuüm potje kan liggen voor de tweede trap???
Toch maar eerst de vlotter naald met vlotter omgewisseld, de linker had ik vervangen voor een nieuw exemplaar en deze verwisseld met de rechterkant, geen resultaat.
Op aanraden van de verkoper het potje vervangen en ik durf het haast niet te zeggen maar BINGO.
Als een speer rijdt hij weer, het oude potje uit elkaar gesloopt en ja hoor in het rubber vertoonde verschillende kleine gaatjes/schuurtjes.
Nu verbruikt hij aanzienlijk minder en ik veel meer power.
Hiermee wil ik een elk ander helpen om niet alleen naar de carburateur te kijken maar ook rond om deze kan alles gaan lekken