Hulp gevraagd: oplossen rammelende uitlaat en krijsende V-snaar
Hulp gevraagd: oplossen rammelende uitlaat en krijsende V-snaar
OK,ik heb het geluk getart en heb zelf de V snaar strakker gezet (althans, geprobeerd, maar het janken lijkt weg) en heb gekeken waar het meest irrante gerammel van de uitlaat vandaan komt.
Graag even meekijken anders staat de Wegenwachter me vanavond vies aan te kijken. Of uit te lachen...
V-snaar
De dynamo zit aan de bovenkant vast met 2 moeren; heb die losgedraaid en met geweld de ruimte tussen dynamo en een of andere houder breder gemaakt. Toen ik dat gedaan had, en weer had vastgezet (leek wel iets strakker te zijn) ontdekte ik een soort draadeinde voor/onder de dynamo; het leek mij iets om de dynamo van het motor blok af te bewegen. Heb dat wat strakker gedraaid maar slechts een klein beetje omdat ik bang was dat ik een ander ding zou ontregelen. Het janken van de v-snaar, wat ik had als de motor een paar uur had stil gestaan, lijkt nu na een nacht stilstand, weg te zijn.
Uitlaat
Onder de auto kijken viel het me op dat aan de achterzijde van een deel van uitlaat (kat? beetje plat ding, circa 50 lang, 20 breend en 15 hoog??) een pijp los zat. Deze pijp ging naar een rond geval (demper) en daarna kwam nog een tweede rond geval. Sorry, probeer het uit Haynes te halen maar daar zijn te weinig tekeningen bij op mijn niveau. De pijp die vanaf de achterzijde naar de kat gaat maakt dus een hoop lawaai. Wil een en ander wel vervangen, maar een lapmiddel (tape? klei?) zou me heel goed uitkomen. Moet door de week naar A'dam dus heb ook weinig mogelijkheden om even langs mijn goeroe te rijden; tussen 7 en 1:30 zit ik in ZO...
(Behalve woensdag, maar dan moet ik naar duitsland om een paard van 700 kilo op te halen en kom dan met een gloeiende uitlaat thuis..)
Iemand een idee?
Alvast bedankt voor het meekijken!
JohnPeter