Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Veel minderverbruiken / rijden zonder katalysator?

Veel minderverbruiken / rijden zonder katalysator?

Veel minderverbruiken / rijden zonder katalysator?

- Ingediend door JP Elverding , op 10 sep 2008 - 28 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

UPDATE:

Ik heb inmiddels doorgekregen dat het een stuk goedkoper kan, en we kunnen testen of de auto met kale kat APK-waardig is.

Wat ik ook gemerkt heb is dat ik na twee tankbeurten (59 liter) minder ben gaan gebruiken; waar ik normaal reken met (krap) 1 op 7,5 voor lange ritten en een beetje file  haalde ik nu 1 op 8,7 (517 km) De tankstop van zo-even 41,18 liter voor 361 km. Normaal zou de tank op de laatste wolkjes gas drijven.

Heeft die kat zoveel  weerstand dat het verbruik zoveel toeneemt?

Graag jullie reactie!

Bedankt,
JohnPeter

PS: hoop morgenavond ergens een PC met webaccess te vinden.

 

Helaas, de 725.000 kilometers beginnen weer wat tol te eisen; het achterste deel van de uitlaat moet vervangen worden maar ook de kat (2003!) heeft het begeven, kenbaar vanwege een hoop gerammel. Het is nu dus een rammelbak aan het worden die pas eind dit jaar de TLC krijgt die de blauwe tank verdient.

Maar ja, banden en uitlaat moeten APK proof zijn, dus dat moet binnenkort gebeuren.

Nu kreeg ik van iemand het advies om de kat "leeg te maken" waardoor het rammelen stopt. Omdat ik op LPG rijdt (behalve de eerste kilometer, waarop een kat al helemaal niets schijnt te doen) zouden de emissiewaarden moeten voldoen aan de eisen. Als het niet zou lukken kun je altijd nog een katalysator onder hangen.

Ik heb daardoor de volgende vragen:

- Kan een 2.3 LPT katloos door de APK komen?

- Hoe "leeg" je die kat en wat komt er uit? Ik neem aan platina en nog wat gif?

- Zijn er ruil kats?

Profile in Veendam, waar ik goede ervaringen heb, rekent 325 euro voor een achterstuk, en iets van 700 voor kat + achterstuk. Prijzen voor het gedeelte ervoor hadden ze niet.
- Zijn dit redelijke (all-in!) prijzen?

- Gaat het voorste deel nooit kapot?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, meningen en dankbaar voor het delen van jullie kennis!

Veilige dag,
JohnPeter

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Rversteeg
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.