Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Onregelmatig draaiende motor

Onregelmatig draaiende motor

Onregelmatig draaiende motor

- Ingediend door fspruit , op 20 aug 2008 - 11 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Geachte volvisti,

Mijn Volvo 744 uit mei 1990 met een b234f motor vertoont het volgende probleem,

Stationair loopt de motor zeer onregelmatig varieert tussen 500 en 900 toeren en het lijkt alsof hij soms een cylinder mist dit doet hij ook bij hogere toeren.

Tevens komt er zwarte rook uit de uitlaat en zijn de bougies zwart.

Foutcodes 232 312 213

Het volgende gecontroleerd:

Stappenmotor gecontroleerd en uitgewisseld 8ohm

bobine gecontroleerd en uitgewisseld laagspanningszijde 1.2ohm hoogspanningszijde 7.45 kohm

maf sensor doorgemeten tussen pen 1 en massa 0.4 ohm en tussen pen 5 en massa accuspannig tussen pen 3 en massa 1.4 volt

idm doorgemeten tussen pen 2 en massa 0.4 ohm en tussen pen 4 en massa accuspanning

injectoren doorgemeten 4x 16.2 ohm en 0.8 volt bij starten

ect sensor tussen pen 1 en massa 5 volt bij contact aan en tussen pen 1 en massa 4.5 kohm bij contact uit en +/-20a30 graden

distributieriem gecontroleerd staat op tijd

nock sensor gecontroleerd

carterontluchting gecontroleerd

Bougiekabels een voor een losgemaakt tijdens draaiende motor loopt wel op 4 cylinders dit tevens met de injectoren gedaan

bougie kabels doorgemeten van 1.22ohm tot 2.17 ohm

verdeelkap en rotor visueel gecontroleerd.

Mijne heren u ziet er zit al aardig wat werk in en mijn opties lopen ten einde wellicht dat een van u nog een brilliant idee heeft zelf zit ik nu toch richting verdeelkap en rotor te denken.

graag u visie

Met vriendelijke groet,

Fabri

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Kogelman
  • Rob Hiemstra
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.