Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van EndlessQuest/In blijde verwachting Volvo 964 2.5i Prestige-line

In blijde verwachting Volvo 964 2.5i Prestige-line

20/08

2008

In blijde verwachting Volvo 964 2.5i Prestige-line

- Ingediend door EndlessQuest , op 20 aug 2008 - 15 Reacties -

Gisteravond naar bed gegaan met zo`n klein vlindertje in mijn buik. Je weet wel, zo`n vlindertje dat er ook zat toen je nog klein was en de volgende dag jarig was. Zo lijkt het nu ook wel, of ik jarig ben vandaag. Ik stond vanmorgen op met een grote gulle lach op mijn gezicht.

Want!!

Vandaag gaat het gebeuren. Onze Indy krijgt er een grote broer bij. We gaan de Volvo 960 2.5i 24v Prestige-line sedan ophalen. Ik kan haast niet wachten. Altijd al heb ik een 960 sedan willen hebben. Al een jaar ben ik, soms wat actiever, soms wat minder actief, het internet af aan het speuren voor een buitenkansje. Er hebben zich wel wat buitenkansjes voorgedaan. Zo was er de rechtsgestuurde Executive Level 2 die, toen binnen budget, heel erg aanlokkelijk was. Gezien onze verhuisplannen hebben we toen besloten het niet te doen. Spijt, spijt, spijt natuurlijk, want exlusief was hij wel!! Zoiets vind je niet gauw meer.

Er deden zich nog meer buitenkansjes voor, maar iedere keer besloten het niet te doen. Tot ik afgelopen weekend een advertentie tegenkwam op tweedehands.net. Als je daar je auto te koop aanbiedt, dan heb je volgens mij niet zo heel veel verstand van de automarkt, want het publiek is redelijk beperkt daar. Gelukkig kwam ik hem tegen.

Na wat mailwisselingen besloten dat de auto interessant genoeg was om te gaan kijken. Hij kwam uit de nalatenschap van de overleden vader van de verkoper en de verkoper wilde de auto graag kwijt. Op de foto`s leek het alsof de auto al maanden stil stond. Mos zette zich inmiddels af op de raamlijsten, bij het schuif/kantel dak en op de kofferbak en het dak. Ondanks dat oogde de auto redelijk fris. Hij was voorzien van veel opties zoals een electrisch schuif/kanteldak, electrisch verstelbare bestuurdersstoel, mistlampen voor, afneembare trekhaak, cruise control, climate control, traction control, komplampwissers, lederen bekleding, armsteun met kinderzitje achter, windvangers bij de zijruiten voor en het dak, Uranus lm-velgen, CR906 met 6 cd wisselaar etc.etc. Fully loaded dus. De belangrijkste pluspunten leken op dat moment de redelijk lage kilometerstand (137.387km`s) en het feit dat er middels een M90 bak geschakeld mag worden. In combinatie met het creme leder en het electrische dak, precies de minimumeisen die ik gesteld had. Enige minpuntje in technische zin is het feit dat het een 2.5 liter is en geen 3.0 liter. Maar ach, met 170pk red ik het wel. En voor de snelheid heb ik Indy al, die met haar 200pk snel genoeg is.

Op zondag gaan kijken. De auto stond gewassen op de oprit. Dat oogde al een stuk beter. Helaas werd zichtbaar dat sommige plekjes op de auto met een schuursponsje behandeld waren. Teleurstelling natuurlijk. Ook hadden de bumpers de gebruikelijke krassen. Sommige wat dieper, maar voor het geld dat er voor gevraagd werd niet eens zo ernstig. Volgens de verkoper was de accu kapot. De auto stond dan ook al te draaien toen we kwamen. Wat klinkt dat zalig, zo`n 6-pitter. Na het gebruikelijke bandenschoppen en onder de kap kijken even een stukje rijden. Zálig! In een woord. We vonden wel wat minptunjes in het interieur natuurlijk. Om te beginnen de rimpels. Dat waseven jammer, want op de foto`s leek het of hij deze niet had. Een brandplekje in het pookleertje en wat afgebroken plastic bij de gordelgeleider in de b-stijl. De radio viel niet te testen want de accu was leegelopen en de radiocode werd gevraagd, maar deze bleek niet meer te achterhalen. Nou ja, ik kende de CR906 in combinatie met 6-cd wisselaar uit Indy, dus kon wel een inschatting maken van het geluid.

Teruggekomen gelijk maar de onderhandelingen in nadat ik alle paperassen van de auto had doorgekeken. De onderhandelingen konden wat mij betreft kort zijn. Ik had een bedrag in mijn hoofd wat ik er maximaal voor wilde betalen en gezien de lakschade en de interieurtekortkomingen wilde ik daar niet van afwijken. De verkopers stemde ietwat gelaten in met mijn voorstel.

En nu is het dus zo ver. Vandaag gaan we de auto ophalen. Iets zegt mij dat de accu niet stuk is. Hij is in mei pas geplaatst en er is nauwelijks mee gereden. De eigenaren hebben de auto al die maanden onder een eik laten staan, zonder er mee te rijden. Volgens mij moet hij gewoon een keertje goed opgeladen worden en dan zal het wel goed komen. Budgettair gezien hou ik wel rekening met een nieuwe accu natuurlijk.

Eerst maar wat fotootjes toevoegen van hoe hij er nu uit ziet. Een goede 0-meting zeg maar. Omdat we over iets meer dan een week gaan verhuizen, heb ik plechtig moeten beloven dat ik niets aan de auto ga doen vóór de verhuizing. Wel heb ik toestemming om te zorgen voor muziek in de auto. Ik heb nog een CT-906 radio liggen die in de auto kan en daar heb ik de code van, dus die radio gaat er vandaag direct in. Verder mag ik niks doen, niet eens poetsen, dus foto`s van hoe hij er uit ziet na een goede poetsbeurt laten nog even op zich wachten.

Als ik de auto straks heb, inclusief alle paperassen, dan zal ik een kleine update proberen te geven over de voormalige eigenaar en de historie van de auto. Die is namelijk wel bijzonder, maar daar wil ik eerst documentatie van hebben.

Ik houd jullie op de hoogte!

Groeten,

Richard

  • blog van EndlessQuest
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

EndlessQuest
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.