Verwarming lek, te hoge druk in het koel systeem?
Verwarming lek, te hoge druk in het koel systeem?
Str#nt aan de knikker!
tijdens een gezellig rondje cruisen begon de limo eigenaardig te ruiken en te roken, vlak bij huis dus rap daar naartoe gesneld.
sleutel uit contact maar de limo wilde graag nog even doorgaan en na het openen van de motorkap sloeg ie gelukkig na wat gekuch uit.
De hitte was het eerste wat opviel, de koelvloeistoflek daar waar de slang is aangesloten op de verwarming als 2de.
Op zich momenteel niet het weer om de verwarming aan te hebben dus dit uit het systeem gehaald.
Probleem opgelost? Neen, ik denk het niet.
Want, waarom is deze aansluiting gaan scheuren? Na het verwijderen van de verwarming en het vullen, heb ik even een proefrondje gedaan.
Uiteraard starte de limo direct en had er ie ook gelijk weer zin in maar toen ik bij terugkomst de klep opende viel mij direct die enorme slang op.
De slang die bovenop de radiator is aangesloten was zeker 2 keer zo dik geworden. Na het voorzichtig opendraaien van de dop van het reservoir kwam er onder deze dop erg veel lucht vandaan. Is dit gewoon standaard ontluchten nadat je bent drooggelopen en je je systeem hebt gevuld of is hier wellicht meer aan de hand.
De dag voor ik in de rook kwam te zitten was overigens de lpgpomp bevroren na 2 km rijden (in 30 graden!!)
even gewacht en vervolgens mijn rit kunnen voortzetten..
Nou zijn er meerdere opties mogelijk wat ik tot nu toe zo her en der heb opgevangen.
radiator verstopt, waterpomp defect (die net 2 jaar oud is), lpgpomp defect, of een lek in mijn cilinderkop waardoor er gas lekt in het koelsysteem.
Of was dit inderdaad eenmalig en is het gewoon ontluchten en doorkarren? Met het oog op een handvol contracten kan ik niet al teveel risico nemen. dusss
Wie o Wie heeft zoiets al eerder meegemaakt?
Over 2 weken moet de limo weer rijden, is dit haalbaar?
Greetz Bennie