Foutje in Tabel storingscodes versnellingsbak AW 30-40
Foutje in Tabel storingscodes versnellingsbak AW 30-40
Hallo Allemaal,
Ik ben de afgelopen dagen druk geweest met de nieuwe 960 en ik heb goed nieuws: Hij rijdt weer. Het bleek dat de bak ontzettend vervuild was. Ik heb alle solenoids eruit ehad en ze schoon gemaakt. Verder is de bak twee keer geflushed en hij schakeld weer als de beste. Ik bleef echter een hardnekkige storingscode houden: 1-4-3. Ik heb hier op het forum in de tabel gekeken en deze gaf aan dat het zou gaan om geen signaal van de olietempsensor. Deze heb ik bekeken en doorgemeten, maar er bleek niks aan de hand.
Daarna heb ik de codes op http://caunter.ca/volvo960 bekeken en deze Tabel gaf aan dat er iets met de kickdown schakelaar aan de hand was. Ik heb de schakelaar bekeken en deze bleek gebroken waardoor hij in de kickdownstand bleef staan. (Eric heeft in het verleden ook zoiets aan de hand gehad. Ik denk dus dat het handig is om de tabel aan te passen of anders uit te zoeken of de vroegere bakken een andere tabel hanteren dan de latere bakken.
Dit is de tabel die ik heb gebruikt
TROUBLE CODE DEFINITION
DIAGNOSTIC TROUBLE CODE DEFINITION
TROUBLE CODE DEFINITION
DIAGNOSTIC TROUBLE CODE DEFINITION
DTC Warning Light On (1) Fault/Repair
1-1-1 .................. No ................... No Faults Recorded
1-1-2 .................. Yes ............. Short To Voltage In No.1 Shift Solenoid Circuit
1-1-3 .................. Yes ........................... TCM Fault
1-1-4 .................. No ................. Mode Selector Switch Circuit Malfunction
1-2-1 .................. Yes ............ Short To Ground In No. 1 Shift Solenoid Circuit
1-2-2 .................. Yes ................. Open In No. 1 Shift Solenoid Circuit
1-2-3 .................. Yes ............ Short To Voltage In Line Pressure Solenoid Circuit
1-2-4 .................. No .............. Short To Ground In Mode Selector Switch Circuit
1-3-1 .................. Yes ..... Open Or Short To Ground In Line Pressure Solenoid Circuit
1-3-2 .................. Yes ........................... TCM Fault
1-3-4 .................. No ................ Incorrect Load Signal
1-4-1 .................. No ................. Short Circuit In Oil Temperature Sensor Circuit
1-4-2 .................. No .............. Open In Oil Temperature Sensor Circuit
1-4-3 .................. No .......... Short To Ground In Kickdown Switch Circuit
2-1-1 .................. Yes ........................... TCM Fault
2-1-2 .................. Yes ............. Short To Voltage In No.2 Shift Solenoid Circuit
2-1-3 .................. Yes ............ Throttle Position Sensor Signal Too High
2-2-1 .................. Yes .............. Short To Ground In No. 2 Shift Solenoid Circuit
2-2-2 .................. Yes ................. Open In No. 2 Shift Solenoid Circuit
2-2-3 .................. Yes ............ Throttle Position Sensor Signal Too Low
2-3-1 .................. Yes ........... Erratic Throttle Position Sensor Signal
2-3-2 .................. Yes .......... Speedometer Signal Missing
2-3-3 .................. Yes ........ Speedometer Signal Incorrect
2-3-5 ................ (2) Yes .............. High Oil Temperature
2-4-5 .................. Yes .............. Open Or Short In Torque Limiting Circuit
3-1-1 .................. Yes ..... Transmission RPM Signal Missing
3-1-2 .................. Yes ... Transmission RPM Signal Incorrect
3-1-3 .................. Yes ................ Gear Position Sensor Signal Incorrect
3-2-2 (3) .............. Yes .... Gear Ratio Information Incorrect
3-2-3 (3) .............. Yes ..... Lock-Up Slips Or Is Not Engaged
3-3-1 .................. No .......... Short To Voltage In Lock-Up Solenoid Circuit
3-3-2 .................. No ..... Open In Lock-Up Solenoid Circuit
3-3-3 .................. No ........... Short To Ground In Lock-Up Solenoid Circuit
(1) - Warning light is located in instrument panel. When a
fault occurs, DTC is recorded and warning light comes
on. If fault is intermittent, warning light will go
out, but DTC will remain.
(2) - Only for as long at oil temperature remains high.
(3) - If DTC is present, mechanical malfunction has occurred.
Manufacturer recommends replacing transmission assembly.