Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Tuning en motorsport/940 lpt naar Rica Enkhuizen.

940 lpt naar Rica Enkhuizen.

940 lpt naar Rica Enkhuizen.

- Ingediend door Garfield , op 23 jul 2008 - 57 Reacties -
Forum: 
Tuning en motorsport

Mijn 940 lpt is gisteren bij Rica geweest in Enkhuizen. Zij hebben de software op een chip aangepast en een t-stukje gemonteerd voor de wastegate. De turbodruk is nu  0,9 bar, maar loopt naarmate de toeren klimmen terug naar 0,6. Dit is volgens de monteur normaal, alleen zou hij volgens de site deze waarden moeten leveren: 

TECHNICAL SPECIFICATIONS POWER OPTIONS  StandardPower optionsMAXIMUM POWER99 kW / 135 hp158 kW / 215 hpMAXIMUM TORQUE230 Nm / 2300 rpm305 Nm / 3400 rpm(http://www.rica.nl/chiptuning/showupgrade.php?Merk=29&Model=119)

Hij heeft van tevoren op de rollerbank gestaan, toen gaf hij 130pk en 210 Nm. Dat viel mij alles mee voor een auto van 11 jaar oud. Na het chippen gaf hij 175 pk en 290 Nm aan. Daar moet ik dan wel bij melden dat er nog ron 95 in de tank zat, en volgens Rica de chip uitgaat van ron 98.

Ik heb de monteur gevraagd hoe het kon dat er zoveel verschil zat tussen de waarden op de site en die van mijn auto. Hij zei dat de turbodruk dan nog verder omhoog moest naar 1,0 of 1,1 bar, maar dat je bij 1,1 bar wel problemen kon krijgen als je langere tijd 200+ reed op de Autobahn. Hij voelde zelf duidelijk meer voor een boost controller, maar dacht dat dat minimaal €350 zou moeten kosten, en dat is me dan weer te veel, zeker aangezien zij zelf die 215 pk op de website hebben staan.

Goed, vraag:  1,0 of 1,1 bar turbodruk bij een 940 lpt uit 1997, levert dat in de praktijk problemen op volgens de ervaringsdeskundigen alhier?

Mijn 940 trekt met 0,9 bar nu ook al lekker vlot weg, maar ik heb nu het gevoel dat ik niet alles gekregen heb wat me toegezegd is. Overigens vinden ze het geen probleem om de druk nog even voor me aan te passen (lees: t-stukje met grotere opening te monteren), dus het gaat niet om een conflict of zo.

In een ander topic zei bodejodel op 2007/08/02 dit:

[quote=bodejodel]

Als je de juiste chips hebt gekocht kun je zonder problemen naar de 1Bar. (je hebt er dus 2 nodig, de brandstofchip en de ontstekingschip)
Volgens diverse Dynoruns/rollenbanktests levert dat je ongeveer 210 Pk en 335Nm op.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817

Deze chips kosten je ongeveer 250 euro. Koopje dus!

Voor zover ik meegekregen heb hebben ze bij Rica maar 1 chip aangepast ( in het metalen kastje onder het dachboard kastje) Zo te voelen is dat wel genoeg. Vraag 2: Hadden ze nog meer moeten doen?

Ik kreeg trouwens geen (extra) korting met mijn lidmaatschapskaart. Rica geeft standaard 25% korting op het tunen van auto's van 3 jaar en ouder, maar dan kan je die extra 10% dus niet krijgen. Dit staat nog wel ergens op onze site, maar lijkt me niet erg nuttig, aangezien alle 700 en 900's wel ouder zijn dan 3 jaar.

Ik heb ook nog even gemeld dat de lpt en de turbo verkeerd om op de site staan bij Rica. Ik ben benieuwd of ze dat nog gaan aanpassen.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.