Motorwissel 760...
02/07
2008Motorwissel 760...
Zo...
Maandag ben ik begonnen met de motorwissel van mijn 760 uit 1982. De V6 maakt plaats voor een B204FT/GT.
Geen zorgen! De V6 gaat met al zijn specifieke onderdelen (kabels, versnellingsbak, benzinepomp etc.) onder zeil en wordt bewaard (mocht ik het ooit terug bouwen).
Wat wordt er vervangen?
- Nieuwe benzinepomp en 940 turbo intank pomp
- Nieuwe schijven rondom (met gefreesde groeven)
- Nieuwe blokken rondom
- Nieuwe (RVS omvlochten) remslangen rondom
- Nieuwe reactiestangbussen voor in poly
- Nieuwe draagarmbussen standaard
- Nieuwe/goede fuseekogels en stuurkogels
- Nieuwe bussen op de stabilisator endlinks
- Nieuwe pakkingen en keerreingen in de motor
- Nieuwe keerringen voor de M46
- Nieuw middenaslager (cardanaslager) met een nieuwe steun (het rubber)
- Nieuwe boutjes voor de cardanas
- Elektrische motorverwarming
- Verf om alle draagarmen etc. mooi in de lak te zetten (industriële 2K lak)
- Nieuwe panhardstang bussen (poly)
- Nieuwe schokdemper beschermhoezen
- Turbogrille
- Heb al wat 3' uitlaatdelen en penta nokkenassen, maar dat is voor later
Ik vergeet vast nog wat onderdelen, ben het zelf een beetje vergeten....
Verder nog een andere kofferklep (moet nog gespoten woden) en ik zoek nog een roest- en deukvrije motorkap...
Ook ben ik nog aan het twijfelen of ik de schokdempers meeneem, die eronder zitten lijken nog wel even mee te kunnen...
Wel wil ik nog een nieuwe voorruit met bijbehorende stripjes regelen en nieuwe achterlichten... maar dat is een duur grapje, dus eerst de techniek maar eens onder handen nemen.
Foto's maandag 30-06-08:
Donor wagen...
De V6....
De auto in zijn voorlopige verblijfplaats...
Even later....
Einde van de avond...
De V6 hang nu los op zijn steunen, alleen de baksteun moet nog los en dan kan de motor er uit.
Dinsdag 01-07-08
Weinig gedaan... Even gekeken naar de mogelijkheden voor het plaatsen van de/een intercooler (origineel of een andere die we hadden liggen)
Ook nog wat delen als stabilisatorstang proberen los te halen, een bout zit nog te vast..
Woensdag 02-07-08:
Nieuwe remklauwen binnengekregen, nu nog gaan passen met de houders van de 16VT, die zijn volgens vadis hetzelfde en zouden moeten passen op de veerpoten uit 1988... Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen..