LPI probleem, specialist gevraagd.
LPI probleem, specialist gevraagd.
Hallo LPI specialisten onder jullie, hoop dat ze aanwezig zijn bij de vereniging.
Ik heb een probleem met mijn 940 estate bj 1995 FK motor LPI g3.
Auto lijkt op 3 poten te gaan lopen op het moment dat ik vermogen vraag, als ik heel rustig weg rijd gaat het nog net goed maar zo gauw als ik het gas wat verder in trap en zo boven de 2000 toeren kom dan lijkt het of de auto op 3 poten gaat lopen en houd dan ook in. Bij koude motor is het iets erger als bij warme motor.
Op benzine rijdt de auto perfect.
Wat heb ik allemaal al gedaan:
-bougies vervangen
-bougiekabels vervangen
-verdeelkap en rotor vervangen
-1e injector opnieuw vastgezet omdat er een stukje van het veertje was afgeknapt en daardoor de injector niet meer goed in de houder zat, tevens nieuwe o-ringen gemonteerd bij deze injector.
-Ben een stuk gaan rijden en heb om de beurt de stekkertjes van de injectoren eraf gehaald om te kijken of er een verschil was in lopen. Als het probleem echt in één van de cilinders zou zitten dan zou de auto 3X op twee poten moeten lopen en 1X op 3 maar geen enkel verschil kunnen merken, alle 4X gewoon op 3 poten.
-begin dit jaar nieuwe tank met pomp er in gezet.
-vorig jaar nieuw onderbrekerrelais gemonteerd.
-stekkers van benzine injectoren voor de zekerheid eraf gehaald maar geen verschil.
-slangetje van vacuumpotje bij benzinerail gehaald maar ook geen benzine daarin.
Ben ik nog iets vergeten?
Is het ook mogelijk dat de gaspomp op laag toeren blijft draaien en dat daardoor de problemen worden veroorzaakt?
Bert