Uitdaging voor de meedenkers op Vialle LPI gebied
Uitdaging voor de meedenkers op Vialle LPI gebied
Gisterenavond kwam iemand bij me met een 98'er 940 estate automaat met G3 Vialle LPI installatie met duotank onder de vloer.
Af en toe stort het motortoerental in en slaat ie af. Soms een keer per 500 km en soms in een stadsrit twee keer.
Overschakelen op benzine en hij rijd direct verder.
De toerenteller slaat niet neer voordat ie afslaat,
De lampjes van de LPG schakelaar gaan niet uit.
Op het dashboard gaat geen lampje branden.
Starten, na afslaan, doet ie direct omdat dat natuurlijk weer op benzine is. Overschakelen vervolgens op LPG, en hij slaat meestal direct weer af.
Controle nadat ie afsloeg, mazzel dat het euvel het bij mij ook deed, leerde mij dat de LPI pomp het niet doet.
De tank is al een keer vervangen bij een van de vorige eigenaren.
Hij heeft nu een LPI tank met buiten schakeling naast de appendage kast.
Enkele minuten later loopt ie plotseling wel weer op LPG.
Pomp in de tank hoor je dan weer en alles oke.
Zekeringen gecontroleerd en geen oxidatie.
Mijn voorzichtige conclusie is dat de pomp aansturing defect is of de pomp zelf.
Vraag is nu; Wie herkent dit probleem en heeft een oplossingsrichting in het achterhoofd.
Ik denk aan een aanstuur fout uit de computer. Als de pomp defect is doet ie het even later ook niet meer zou je denken.
Nu heb ik wel een computer liggen, niet G3, maakt niet uit, maar ik wil de oorzaak weten voor ik van alles ga vervangen.
Wie een ideetje heeft mag het zeggen. Ben heel benieuwd.