Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/Uitdaging voor de meedenkers op Vialle LPI gebied

Uitdaging voor de meedenkers op Vialle LPI gebied

Uitdaging voor de meedenkers op Vialle LPI gebied

- Ingediend door Wytze
Lid
, op 17 jun 2008
- 37 Reacties -
Forum: 
LPG

Gisterenavond kwam iemand bij me met een 98'er 940 estate automaat met G3 Vialle LPI installatie met duotank onder de vloer.

Af en toe stort het motortoerental in en slaat ie af. Soms een keer per 500 km en soms in een stadsrit twee keer.

Overschakelen op benzine en hij rijd direct verder.

De toerenteller slaat niet neer voordat ie afslaat,

De lampjes van de LPG schakelaar gaan niet uit.

Op het dashboard gaat geen lampje branden.

Starten, na afslaan, doet ie direct omdat dat natuurlijk weer op benzine is. Overschakelen vervolgens op LPG, en hij slaat meestal direct weer af.

Controle nadat ie afsloeg, mazzel dat het euvel het bij mij ook deed, leerde mij dat de LPI pomp het niet doet.

De tank is al een keer vervangen bij een van de vorige eigenaren.

Hij heeft nu een LPI tank met buiten schakeling naast de appendage kast.

Enkele minuten later loopt ie plotseling wel weer op LPG.

Pomp in de tank hoor je dan weer en alles oke.

Zekeringen gecontroleerd en geen oxidatie.

Mijn voorzichtige conclusie is dat de pomp aansturing defect is of de pomp zelf.

Vraag is nu; Wie herkent dit probleem en heeft een oplossingsrichting in het achterhoofd.

Ik denk aan een aanstuur fout uit de computer. Als de pomp defect is doet ie het even later ook niet meer zou je denken.

Nu heb ik wel een computer liggen, niet G3, maakt niet uit, maar ik wil de oorzaak weten voor ik van alles ga vervangen.

Wie een ideetje heeft mag het zeggen. Ben heel benieuwd.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.