Stuurbekrachtiging gebruikt ATF, lekstop gebruiken of niet?
Stuurbekrachtiging gebruikt ATF, lekstop gebruiken of niet?
De stuurbekrachtiging gebruikt ATF. ik moet na ongeveer 1000 km het tankje weer bijvullen. Heel precies houd ik het niet bij, maar ik heb na 4000 km ongeveer een hlve liter ATF opgemaakt. Als je onder de auto kijkt dan zie je dat aan beide zijden de harmonicarubbers rond de stuurstangen vet zijn of er hangt zelf een drupje aan. Volgens de garage zijn het de keerringen en ligt het niet aan de pomp van de stuurbekrachtinging. Die maakt wel herrie als er dus te weinig ATF in zit, maar als dat op niveau is dan stuurt alles lekker licht en geruisloos. Afgezien van het vervangen van de keerringen dat is een hele klus zou volgens hem een goed alternatief zijn om lekstop te gebruiken speciaal voor hydrauliek olie. Of gewoon laten lekken, met deze hoeveelheden kan dat in ieder geval qua prijs wel uit ;-). Graag meningen over dat lekstop, net als bij radiators lekstop lijkt mij als leek het middel misschien erger dan de kwaal. Als dat spul mijn stuurbekrachtingspomp zwaarder laat gaan zodat die kaduuk gaat.... Avast dank voor jullie opinie! Maarten