Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/"Loszittende injector"-probleem opgelost

"Loszittende injector"-probleem opgelost

"Loszittende injector"-probleem opgelost

- Ingediend door EndlessQuest , op 3 jun 2008 - 21 Reacties -
Forum: 
LPG

Waarde heren,

graag tap ik even in op uw kennis van zaken als dat mag.

Wat is het geval;

Ik heb een 944 B230FK met Vialle LPi systeem. Daar is een paar maanden geleden een nieuwe gastank in gegaan omdat de in-pomp-tank stuk was. Daarna reed de auto als een zonnetje op lpg. (Daarvoor inhouden en afslaan)

Toen is de auto getuned en kwam er een trilling in de aandrijflijn naar boven bij vermogen vragen. Naar de garage (officiëel volvo dealer!) geweest. Auto ingeleverd en de diagnose was dat de hardy-schijf vervangen moest worden. Afspraak voor gemaakt en laten vervangen, onder mijn toezicht. Ik had m`n twijfels bij de reparatie, want dat liep niet soepel, maar hé, ik ben geen expert. Proef rijden met de monteur om vast te stellen dat de trilling vele malen erger was geworden en nu continue aanwezig was. Volgens de monteur was dat omdat de hardy-schijf stugger was dan de oude en nu waarschijnlijk meer trilling doorgaf. Er zou volgens hem een ander probleem zijn, dus de auto moest terugkomen voor een nieuwe diagnose. Thuisgekomen had ik er een naar gevoel over en heb ik teruggebeld en aangegeven dat volgens mij de reparatie niet goed was uitgevoerd. Dat was absoluut niet het geval werd mij gezegd. Er moest een ander probleem zijn. Ik heb dus ongeveer 2 weken rond moeten rijden met die trilling. Bij de 2e diagnose bleek wat ik al dacht; hardyschijf verkeerd om gemonteerd. Dat werd gecorrigeerd met duizend excuses. Maar, de oorspronkelijke trilling, die zou er niet uitgehaald kunnen worden volgens de dealer, want de auto had meer vermogen dan de onderelen aan zouden kunnen. Leek mij sterk, want hij heeft 200pk nu en bij mijn weten heeft een hpt met turbo plus kit 193 pk (toch Jeroen?) en dezelfde aandrijflijn als mijn auto. Dus waarom zou hij dat niet aankunnen?

Maar goed, daar heb ik maar niet moeilijk over gedaan. Niet lang daarna, ongeveer een week of 2, begon de ellende op lpg weer. In eerste instantie leek het wat op de problemen die ik ook had toen de pomp in de tank stuk was. Namelijk, inhouden tijdens het rijden. Gewoon geen vermogen beschikbaar. Maar, daar kwam nu bij dat ik af en toe gas rook. Als icing on the cake, ging het lambdasonde lampje permanent branden. Toevallig trof ik niet lang daarna Jan-Geert, die even onder kap keek, wat voelde en wat snuffelde. Zijn conclusie was kort en bondig; loszittende injectoren. (Een bekend probleem met deze installatie heb ik begrepen). Zijn advies, neem contact op met wp001, die heeft een mooie methode om dat permanent te repareren.

Nou had ik toch al een afspraak staan voor een grote reguliere beurt bij dezelfde volvo dealer, dus ik heb aangegeven dat er lpg problemen waren en dat er vermoedelijk een loszittende injector (of meer) op zou zitten. Ze zouden er naar kijken. Ik werd gebeld door de dealer; uitlaatspruitstukpakking lek, moest vervangen worden, moest ik een afspraak voor maken, niet op voorraad. Oké, kan. Er was met een snuffelaar geroken en definitief géén lpg te ruiken volgens de garage. Loszittende injectoren waren er ook per definitie niet. Alle storingscodes waren gewist, kleppen gesteld en volgens de monteur reed de auto merkbaar een stuk beter. Ik haal mijn auto op en wat schertst mijn verbazing; lambdasonde lampje brand nog. Die heb ik dus 100 meter verderop bij het benzinestation gereset (zekering 1 eruit) om daarna WEER MET EEN HORTENDE EN STOTENDE AUTO TE RIJDEN OP LPG! Het vreemde was, hij reed een dag of 2, zo`n 200 kilometer slecht op lpg, maar daarna was het over en ging het lambdasonde lampje branden. Mijn gedachte, dat zal wel noodloop zijn of zo?

Gebeld met de garage om de afspraak te maken voor die pakking en mijn frustratie over deze problematiek geuit. Heel vervelend, maar ze moesten toch echt gaan zoeken naar de oorzaak en dat zou die pakking kunnen zijn. Er werd bevestigd dat er nergens lpg lekte en de injectoren zaten niet los. A.s. vrijdag moet mijn auto naar de garage. Vandaag rijd ik op de snelweg, auto schakelt naar lpg en een en al trillen. Of je over een weg met losse stenen reed. Zo beroerd dat ik op benzine ben gaan rijden. Dit zat mij niet lekker. Dus ik open thuis de kap en wat zie ik; de achterste injector (tegen het schutbord) LIGT ER NAAST!

Mijn vragen;

1. Kan zo`n injector er zo maar uitschieten of gaat daar een proces van loszitten en steeds losser zitten aan vooraf?

2. Als dat door loszitten komt, kan dat dan door trilling komen of is er een andere oorzaak?

3. Als het door trilling kan komen, zou dan die erge trilling in de aandrijflijn waar ik mee heb moeten rijden door de verkeerd gemonteerde hardyschijf de oorzaak zijn?

Ik hoop dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden!

Groeten,

Richard

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • JP Elverding
  • Godspeed
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.