Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Raadsel! stationair veel te laag in toeren zowel op gas als benzine

Raadsel! stationair veel te laag in toeren zowel op gas als benzine

Raadsel! stationair veel te laag in toeren zowel op gas als benzine

- Ingediend door liv , op 25 mei 2008 - 20 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Hallo allemaal,

Ik heb eerder al een draaidje geopend over mijn 940 uit '93 (2.3 injectie U9), hij liep slecht op benzine en iets te hoog in toeren op gas. Ik kan nu concluderen dat dat de noodloop was, blijkbaar kan je dan nog heel behoorlijk op gas rijden..ik ben hier pas achter sinds ik een paar dagen geleden de luchtmassameter heb vervangen. Het probleem met het slecht rijden op benzine leek hiermee opgelost. Hij start sindsdien heel mooi op benzine en rijd ook net zo goed op benzine als op gas.

Toch is er iets goed goed mis, hij zakt nu namelijk veel te laag in toeren bij stationair draaien zoawel bij gas als benzine, vooral ook met een warme moter is het raak. Het is wel bij iedere rit net weer iets anders trouwens, maar altijd veel te laag en dat gaat gepaard met een schuddende versnellingspook. Tevens slaat de wijzer van mijn toerenteller soms vreemd hoog of laag uit.

Ik ben gaan zoeken op dit forum (ik wordt deze week nog lid want het is erg behulpzaam al die info, echt super!) en kwam er door het uitlezen van de ECU achter dat het de lamdasonde  was die niet goed werkte (foutcode 2-1-2), deze heb ik vervangen maar helpt niet, ik heb verder alle stekkers los gehad en ingespoten met contactspray, ook dat heeft niets geholpen.

Ik begrijp inmiddels dat er ook een relatie kan bestaan tussen het gedrag van de toerenteller en hoe de moter loopt. Ik heb de spanningsregelaar van mijn dynamo vervangen, maar dat had geen invloed. Kan iemand mij iets meer uitleggen over de relatie tussen een niet goed werkende teller en vreemde stationar loop bij mijn type auto, ik heb een 230FB blok.

Ik heb gezocht naar de sensor van de toerenteller maar deze heb ik nog niet ontdekt, kan ik hierbij zonder brug? Waar zit ie nou precies achter het blok.

Ik heb een gasinstallatie met een mengstuk wat gemonteerd is in de luchtslang tussen de LMM en het gasklephuis, ze hebben dit gedaan door de luchtinlaatslang doormidden te snijden en het metalen mengstuk er tussen te plakken met veel kit, beetje improfisorisch lijkt mij. Bestaat hier een andere oplossing voor? Is er een buis , een soort speciale 2 delige slang voor te koop waar ik het mengstuk gewoon goed tussen kan plaatsen? ik vraag dit omdat ik natuurlijk ook valse lucht als oorzaak zou willen uitsluiten, ik wil die hele aansluiting gaan vernieuwen.

Iemand nog verdere suggesties? 

 

 

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • MrKn7ght
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2900 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025
  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.