Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Ongeluk met White-Rice (760 Turbo) *veel vragen!*

Ongeluk met White-Rice (760 Turbo) *veel vragen!*

Ongeluk met White-Rice (760 Turbo) *veel vragen!*

- Ingediend door Mr.Borrie , op 25 mei 2008 - 26 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

 

Zoals menig van jullie wellicht nog herinneren heb ik ongeveer een jaar geleden de witte 760 gekocht en hele jaar gewerkt in mijn vrije uurtjes naast mijn studie om deze mooi uit te bouwen en de audio te updaten en het probleem van het injectie systeem op te lossen met de lokale Bosch dealer. (motronic)

Nu heb ik eer gister  er voor het eerst weer een ritje mee gemaakt van ongeveer een uurtje. De wagen schokte al een stuk minder en de motor liep stationair zeer soepel.

Toen wou gister de auto opeens niet meer starten, de startmotor leek heel veel moeite te hebben met de motor rond te krijgen en eindigde in een vast slaand geluid De accu was niet geweldig dus die uit de 960 gehaald (nieuwe en meer AMP) en toen sloeg de startmotor weer aan.. om vervolgnes weer vast te slaan.

Na hier en daar wat dingen gecontroleerd te hebben keken we naar de oliepijl, die was dus helemaal leeg! En er zat een glimmende vloeistof die wel heel erg naar benzine rook op, met de aansteker test bleek dit inderdaad benzine te zijn.

Wij snel de olie bijgevuld die gevolgd werd door een stromende olie/benzine combi bij het onderblok en de schakelbak. Nu waren er al wat pakkingen en keringen rot (B230ET kwaal heb ik me laten vertellen) maar nu was alles echt door.

 

Welnu is de vraag eigenlijk, als we de pakkingen en keringen vervangen gaat de motor weer gewoon lopen of heeft het onderblok teveel schade opgelopen door het rijden en starten zonder een spat olie?

Nou hebben wij nog een B230F staan van mijn vorige wagen en mijn vader opperde eigenlijk het onderblok van die over te zetten op de B230ET.  Of is het mogelijk om de kop van de B230ET af te halen en de schade te bekijken en vervolgens met een nieuwe pakking terug te zetten of moet hij dan gevlakt worden, en wanneer vlak je een kop?

Ik heb nog nooit echt aan het blok zelf gewerkt dus ben eigenlijk een 100% groentje hiermee. Wat zijn mijn optie’s want ik ben momenteel een beetje in de war van alles

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.