Deep Blue en Turbeaut
25/05
2008Deep Blue en Turbeaut
Allereerst zal ik aan u voorstellen, Deep Blue. Ze is de vervanger van mijn ouwe('86) blauwe estateje waarmee iedereen me kent.
Mijn oude dame, De Tank zoals ik haar noemde, werd duidelijk oud. Ze kreeg behoefte aan veel en duur onderhoud(carburateur, onderstel eigenlijk helemaal enz), mijn hart zei ergens je moet er voor gaan!! Ik heb toen mijn verstand, en ergens ook wel mijn hart maar op een andere manier, laten spreken en ben op jacht gegaan. Eerst zou het een 940 worden en dan zou ik wel zien wat het er precies voor een precies. Toen kwam het plan er dan maar een LPT van te maken als ik toch bezig was, en het liefst met flink wat opties.
Het werd uiteindelijk dus Deep Blue.
Een mooie donderblauwe estate waar ik opslag helemaal verliefd op was.
Ze heeft:
B230FK in het vooronder gekoppelt aan een
AW71 met automatisch lockup
Climate controll
Cruise controll
Electrische ramen rondom
Electrische en verwarmde spiegels
ABS
Lederen bekleding
Lederen stuurwiel
1 Airbag
Sips
Hondenrek
Rolhoes
Automaat
Spiegels en onderbumpers in carosseriekleur
Adharra Velgen
Roofrails
Werkende stoelverwaming van de bestuurdersstoel.
Een "vreemd" alarm (niet Volvo Guard)
En last but not least een LPI installatie.
Even snel een paar plaatjes geschoten na de eerste wasbeurt.
Zo ziet ze er uit.
Interieur
De cockpit
De plaats vanaf waar alles moet gebeuren.
Wel is duidelijk dat liefde blind maakt, al rijdt ze heerlijk en zeer verslavend is ze optisch wat minder fraai. Het plaatwerk is allemaal redelijk netjes, weinig deukjes en krasjes, wel hangt het rechtervoorportier niet helemaal netjes en moet de motorkap voor het mooie gesteld worden want ze ligt neit overal helemaal gelijk. De achterbumper zit een beetje scheef(een keer een duwtje gehad?) en in het interieur zijn wat dingen minder/stuk Op de laatste foto bijvoorbeeld te zien, een gaatje in het linkervoorportierdeurpaneel(scrabble anyone??). Maarja ik zag een mooie heerlijk zoevende 940 automaat met veel opties en ik had er zin. En als het eenmaal zo ver is dan is het gedaan met me.... Maargoed ik geniet en ik zoef en ik ben af en toe niet meer uit de auto te slaan. Vanavond was het ook weer zo ver, ik had m'n schoonzussie even weggebracht. Normaal een kwartiertje of twintig minuut werk. Ik was drie kwartier onderweg ofzo.....
Deep Blue in het autoregister
Dan is er nog de Turbeaut
Ze kwam op m'n pad toen ik een lokaal prikbord aan het afspeuren was naar een mooie 940 estate op lpg. Hmm een Volvo 740 sedan oude neus turbo en dat 5 KM verderop en voor de magere prijs van 200 euro. Nouja dit was wel niet direct wat ik zocht, maar ik moest gaan kijken. Gemailt en gebelt, de auto was in principe al verkocht... dit was donderdag. Zaterdagmiddag wordt ik gebelt door de verkoper of ik nog interesse heb. Ja tuurlijk, afspraak gemaakt voor die middag en gaan kijken en een deal gemaakt ik bood 125 en hij zei direct ja.
Maandag het monster op wezen halen en wezen toeren een eindje. Vanaf 2200 rpm komt het fluitje en ga je als een raket.
Tsja dan de staat. Opties redelijk, al zal ze geen schoonheidprijs winnen. Technisch.... Noujah ze loopt en goed ook, klinkt goed en trekt naar mijn idee goed. Voor de rest is ze toe aan een boel TLC en die hoop ik dan de komende tijd te kunnen gaan geven. Eerst moet er onderhoud gebeuren en wat dingen opgelost worden en dan kan er tijd en geld gaan zitten in het interieur opknappen en misschien zelfs de climat control herstellen.
Het is een 740 sedan BJ'87 en MY'87
Ze heeft:
B200ET in het vooronder samen met een M46.
Electrisch bedienbare spiegels
Climat control waarvan de compressor vastgelopen is.
Electrisch schuifkantel dak.
Beige halflederen bekleding.
Turbeaut in het kentekenregister
Fatsoenlijke foto's heb ik nog niet gemaakt dus die komen nog, samen met meer materiaal van Deep Blue.