Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/Slecht starten maar ook enorm stinken.

Slecht starten maar ook enorm stinken.

Slecht starten maar ook enorm stinken.

- Ingediend door Baseman , op 22 mei 2008 - 11 Reacties -
Forum: 
LPG

Nee nee nee nee, het is niet de koppakking.....ik wil het NIET hebben.

Maar, wellicht dat wat suggesties me op weg kunnen helpen.

MIjn 940 LPT start nogal moeizaam, dat heb ik al wel eens gepost.
Nu dacht ik, dat het  wellicht aan de brandstofpomp lag, maar die doet het. Althans, de keren dat ie prima startte draaide de pomp ook, als ie niet wil starten, zijn mijn armen net te kort, dus kan ik het nietmet zekerheidzeggen.
Op de rekening zie ik niets terug van een vervangen brandstofpomp, dus is het waarschijnlijk nog de originele, dus het zou best kunnen.
Ik ben al op zoek naar een nieuwe, al is het maar als reserve als blijkt dat dat het niet was.

Mijn tweede punt, en daar gaat het me eigenlijk om, is, dat als ie normaal start, is er niets aan de hand (duh...) 
Maar als ik langer moet starten en hij slaat uiteindelijk met een hele diepe zucht aan, dan komt er een enorme grijzepluim uit de buis die enorm naar olie stinkt.

Voila, mijn vraag: WAAROM?
Ik bedoel is dat normaal bij lang starten? En zo ja, waarom dan?

Ik denk namelijk dat het niet normaal is en dat de carterontluchting potdicht zit en daarom op een of andere manier olie in de uitlaat/inlaat terrecht komt, wat bij aanslaan uiteindelijk een keerverbrand.
Is dat logisch?

Zou het eventueel kunnen, dat het slecht straten te maken heeft met een verstopte carterontluchting?
En zo ja, waarom dan? (ik denk dat het er niets mee te maken heeft, maar 'just checking' zeg maar)

Additioneel:
Zit er in de brandstofleiding een terugslagklep? Is dat dat ding wat ergens bij de brandstoftank moet zitten?
Heb ik die dan uberhaupt (940 LPT 1996)?

Restvragen:

  1. Is een vervuild luchtfilter van invloed op startgedrag?
  2. Heeft een brandstoffilter echt een terugslagklep?
  3. Hoe lang moet er 'werkdruk' op de brandstofleiding staan? (een uur na stoppen, is de druk er al af.)
  4. Zie ik iets over het hoofd?

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • pieter.donders.9
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2898 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025
  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.