Slecht starten maar ook enorm stinken.
Slecht starten maar ook enorm stinken.
Nee nee nee nee, het is niet de koppakking.....ik wil het NIET hebben.
Maar, wellicht dat wat suggesties me op weg kunnen helpen.
MIjn 940 LPT start nogal moeizaam, dat heb ik al wel eens gepost.
Nu dacht ik, dat het wellicht aan de brandstofpomp lag, maar die doet het. Althans, de keren dat ie prima startte draaide de pomp ook, als ie niet wil starten, zijn mijn armen net te kort, dus kan ik het nietmet zekerheidzeggen.
Op de rekening zie ik niets terug van een vervangen brandstofpomp, dus is het waarschijnlijk nog de originele, dus het zou best kunnen.
Ik ben al op zoek naar een nieuwe, al is het maar als reserve als blijkt dat dat het niet was.
Mijn tweede punt, en daar gaat het me eigenlijk om, is, dat als ie normaal start, is er niets aan de hand (duh...)
Maar als ik langer moet starten en hij slaat uiteindelijk met een hele diepe zucht aan, dan komt er een enorme grijzepluim uit de buis die enorm naar olie stinkt.
Voila, mijn vraag: WAAROM?
Ik bedoel is dat normaal bij lang starten? En zo ja, waarom dan?
Ik denk namelijk dat het niet normaal is en dat de carterontluchting potdicht zit en daarom op een of andere manier olie in de uitlaat/inlaat terrecht komt, wat bij aanslaan uiteindelijk een keerverbrand.
Is dat logisch?
Zou het eventueel kunnen, dat het slecht straten te maken heeft met een verstopte carterontluchting?
En zo ja, waarom dan? (ik denk dat het er niets mee te maken heeft, maar 'just checking' zeg maar)
Additioneel:
Zit er in de brandstofleiding een terugslagklep? Is dat dat ding wat ergens bij de brandstoftank moet zitten?
Heb ik die dan uberhaupt (940 LPT 1996)?
Restvragen:
- Is een vervuild luchtfilter van invloed op startgedrag?
- Heeft een brandstoffilter echt een terugslagklep?
- Hoe lang moet er 'werkdruk' op de brandstofleiding staan? (een uur na stoppen, is de druk er al af.)
- Zie ik iets over het hoofd?