Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Motor bijna warm, en dan houdt hij in/wil afslaan (960 3.0)

Motor bijna warm, en dan houdt hij in/wil afslaan (960 3.0)

Motor bijna warm, en dan houdt hij in/wil afslaan (960 3.0)

- Ingediend door Eric Bakker , op 20 mei 2008 - 33 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Wie heeft er een idee over het volgende.

Reina heeft een gezonde koude start, en is zoals het een 960 betaamt in 2 tot 3 minutern warm (temp wijzer in het midden).

Echter, precies op dat moment (dus als de wijzer bijna in het midden is) dreigt zij af te slaan.
Als ik op dat moment rijd en ik geef een beetje gas, dan lijkt zij te stikken of juist geen brandstof te krijgen, je voelt de auto als het ware even inhouden. Één keer flink gasgeven en zij gaat weer als een tierelier, en het probleem doet zich niet meer voor.

Sta ik op het moment van warm worden echter stil (stoplicht of zo) en draait de motor stationair, dan wordt de motor helemaal wild met schommelingen tussen de 400 en 1000 toeren (dansende toerenteller). Ook is zo één keer de lambda lamp aangesprongen. Een dot gas geven, en het is weer in orde. En het blijft ook weg.

Een complicerende factor is nog dat er een koudloopregelaar op zit, ik snap nog niet wat die allemaal doet, maar misschien alleen maar het toerental verhogen bij koude motor. Zou dit apparaat de oorzaak zijn? Zou ik het er beter weer uit kunnen slopen? Ik ben echter wat huiverig voor wat men gemodificeerd heeft om het aan te sluiten...

kaltlaufregler

Wat te doen?

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Rversteeg
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.