Inlaatspruitstuk gaat los, zijn er tips wat nog meer te doen (als het eraf ligt)?
Inlaatspruitstuk gaat los, zijn er tips wat nog meer te doen (als het eraf ligt)?
Hallo,
ivm inhouden/hikken en soms afslaan eens naar mijn gasboer geweest. zijn diagnose van mijn LPi installatie was dat alles wel OK was (uitgelezen met laptop tijdens proefrit) maar dat waarschijnlijk mijn injector(en) soms bevriezen omdat ze wat losjes in het inlaatspruitstuk zitten. oplossing zou zijn de uitstroompijpjes en de ringen waar de injectoren in zitten te vervangen. besloten om dit op originele wijze te laten herstellen. om de kosten wat te drukken en vooral de kans te baat te nemen andere zaken mee te nemen demonteer ik zelf het inlaatspruitstuk, laat dat maken en monteer m zelf weer. inlaatspruitstuk moet helemaal kaal ingeleverd worden.
wat ik zelf in gedachten heb te doen is het blok schoonmaken en de carterventilatie schoon te maken cq het filtertje te vervangen. zijn er verder nog zaken die handig zijn om meteen (preventief) mee te nemen en wat zijn daar (ongeveer) de kosten van ? ik denk bijv. aan temperatuursensoren etc...
wat zijn de benodigdheden ? dan bestel ik deze en heb ik ze voor het grijpen. ik heb het volgende lijstje nu opgesteld, maar wellicht ik wat over het hoofd ?
- papieren pakking spruitstuk - gasklephuis
- papieren pakking spruitstuk - kop
- ringen tbv LPi injectoren (geeft de gasboer mee)
- ringen tbv benzine injectoren
- stukje vacuumslang + klemmetjes
- filtertje carterventilatie
verder vraag ik me af hoe ik de benzine injectoren uit het spruitstuk kan krijgen? gewoon voorzichtig "recht" naar buiten trekken ?