B230FT vervangen voor een B230FK
B230FT vervangen voor een B230FK
Afgelopen vrijdag even bij garage, PG autos in Papendrecht langsgeweest omdat weer de bouten van de turbo naar de uitlaat eruit getrild waren, dit is inmiddels de derde keer sinds een jaar geleden de turbo vernieuwd was.
Er zijn een aantal zaken die mij beetje tot redelijk storen aan de motor van mijn 1991 780, welke ca. 255000km gelopen. Ik heb nog steeds erg snel zwart wordende motor olie ondanks elke 5000km verversen en een LPI installatie. De motor maakt steeds meer dieselgeluid in het toeren gebied van stationair tot ca 1500 toeren per minuut door de zgn kantelende zuigers.
Sinds een maand of 2 heb ik een redelijk verlies van olie uit de stuurbekrachtiging. Afgelopen vrijdag bleek dan ook dat beide
rubbers van het stuurhuis volledig doordrenkt waren van olie.
Ik gebruik mijn volvo 780 voor dagelijks gebruik en rijdt zo'n 25000 km per jaar en hoop nog een redelijk aantal jaren te genieten van deze heerlijke wagen.
Voorstel van PGautos in Papendrecht was om eventueel een B230FK blok erin te leggen, hij heeft een B230FK blok staan met 260000 gelopen die volgens zeggen erg goed is en voor montage nagezien en voorzien zal worden van nieuwe riemen etc.
Ik heb hem gevraagd een offerte te maken voor vervangen motor en stuurhuis wat ik komende week hoop te horen.
Vragen voor mij zijn heeft een B230FK blok geen last van kantelende zuigers vanwege de oliesproeier die onder in het blok gemonteerd zitten wat de B230FT niet heeft.
Paar vragen die ik heb zijn
Wat kan ik laten doen of controleren aan een blok zodat hij zeker een 100000km+ goed meegaat.
Kan een B230FK zo in een auto met een B230FT geschroefd uit 1991 geleped worden, of moet er ook eea aan ECU en andere electronica gedaan worden.
Wanneer besluit je voor een deel of gehele revisie enof vervanging van de motor
vrgr
Anno