Mijn eerste Volvo 945 op lpg , probleem met rijden op benzine.
Mijn eerste Volvo 945 op lpg , probleem met rijden op benzine.
Ik heb voor het eerst in mijn leven een Volvo aangeschaft, voorheen altijd in Citroen's gereden.
Het is een hele mooie Bordeau rode 940 polar U9 van okt. 93, met een B230FB blok erin. ca' 344000 km op de klok.
De estate ziet er echt heel netjes uit, geen krasje te bekennen en ook onder de kap lijkt alles zowat in nieuwstaat.
Misschien van een lid van deze vereniging geweest? De auto is duidelijk vertroeteld. De wagen heeft ook weinig gereden het afgelopen jaar (iets meer dan 10.000 km in een jaar).
Maargoed er zijn toch wel wat probleempjes heb ik ontdekt.
Voornaamste is dat hij slecht op benzine loopt; slecht stationair en bij constant gas begint hij te bokken en te hikken. Wel rijdbaar maar niet zo fijn.
Op LPG loopt hij heel mooi, misschien ietsje aan de hoge kant qua toeren als hij staionair draait na een tijdje rijden ( 1000-1100 rpm)
Wat mij ook opvalt is dat hij na een rit op LPG bij het bestuurders achterwiel wat naar benzine ruikt. De benzinetank bleek bijna tot de nok vol toen ik voor het eerst ging tanken, ik heb er maar een flesje injector reiniger bij ingegooid.
Ik heb heel wat berichten gelezen op dit forum en begrijp nu dat een soortelijk probleem vaak voorkomt bij een 940 op gas. Maar omdat het bij iedereen weer om een iets ander probleem gaat begin ik toch maar mijn eigen draadje...
Waar moet ik beginnen met zoeken, kan ik nog een tijdje doorrijden op alleen LPG of is dat niet verstandig, welke betaalbare garage in de buurt van Amsterdam is goed met dit soort problemen zonder meteen alles te vernieuwen.
Ik heb gezocht naar een witte relais achter mijn zekeringen in het dashboard maar ik zie alleen maar relais in andere kleuren. Injectoren lijken nieuw, bobine nieuw, luchtmassa meter lijkt ook nieuw. Gasklephuis ziet er ook heel schoon uit zo van buiten, heb hem nog niet gedemonteerd en gereinigd.. Graag wat advies.
Groet, Michiel