Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van Kristof E./De eerste verbouwingen aan de 745.

De eerste verbouwingen aan de 745.

29/03

2008

De eerste verbouwingen aan de 745.

- Ingediend door Kristof E. , op 29 mrt 2008 - 2 Reacties -

Vandaag heb ik de thermostaat van de 745 vervangen. De afgelopen week was het ijzig koud geweest. De motor wou echter niet op temperatuur komen en dus wou de kachel ook niet echt. Het gevolg was koude voeten en ongemakkelijk in de auto met sjaal en dikke jas.

Bij het wijzigen van de thermostaat kwam ik slechts 1 enkel perikel tegen. De 2e bout waarmee de thermostaatbehuizing vastzit was afgesleten waardoor de dop van mijn rater er gewoon afschoot. De waterpomptang bracht soelaas en de klus was eigenlijk op 10 minuten geklaard. Alle boeken adviseren om de koelvloeistof vooraf af te tappen, maar ik heb geconstateerd dat het best zo kan. Er lekt wel koelvloeistof, dus je moet voorzichtig de slang loshalen.

Daarnaast heb ik ook alle meldingen van het brandstofsysteem verwijderd en ben ik een eindje gaan rijden. Na 2 km stond de thermometer alweer trots rechtop als bewijs van de goede werking van de nieuwe thermostaat.

En de overvloed aan meldingen uit het brandstofsysteem zijn teruggebracht tot 2. Deze wijzen allebei op valse lucht en bij controle bleek er inderdaad een buis min of meer los te zitten. De klem die de slang vasthield bleek gedeeltelijk vastgeroest en bij de eerste slag aan de schroef klonk er een vervaarlijk gekraak. Mijn WD-40 kon ik na de verhuizing niet meer vinden dus heb ik een doekje met olijfolie doordrenkt en dat heeft ook geholpen. Toen ik de klem weer vastzette viel me op dat de hele buis onder de isolatietape zat. Blijkbaar was de buis al eens de schuldige geweest en toen provisorisch afgeplakt.

Reden te meer dus om dit deel even te gaan vervangen. En daarvoor moet ik eerst wat anders doen: identificeren hoe dit stukje buis nou officieel heet ...

  • blog van Kristof E.
  • Login of registreer om te kunnen reageren
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.