Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Interieur/warmte in interieur

warmte in interieur

warmte in interieur

- Ingediend door voltomvo , op 20 mrt 2008 - 15 Reacties -
Forum: 
Interieur

Onlangs de motorthermostaat vervangen, tot volle tevredenheid. Motortemperatuur loopt snel op, en ik hoop op een aangenamer verbruik.

Ik had de stille hoop dat ook de ECC dan iets alerter te werk zou gaan. HELAAS. Ik rijd altijd met ingeschakelde airco, ga ervan uit dat de temperatuur door de ECC op peil wordt gehouden. Waarom: mij is ooit eens door iemand verteld (die er verstand van heeft - technicus van aircoboer) dat dat het beste is. Voorkomt ook nare luchtjes etc.

In mijn oude 960 2.5 functioneerde dit dan ook feilloos; ik stelde de gewenste temperatuur in, en dat werd - en bleef - het dan ook. In mijn geliefde BLACK PEARL echter, doet het systeem het niet naar wens. De airco heb ik nog niet echt hoeven gebruiken, maar na een halve dag zonneschijn op de auto is het behoorlijk warm binnen, en de airco doet het dan goed (voor zover ik het kan beoordelen).

Warmte echter, is een geheel ander verhaal. De temperatuur ingesteld op 22 graden, alles op "automatisch", en dan besluit de regelunit er een partij KOUDE lucht in te blazen. Dit is slechts te voorkomen door de temp. op ca. 26 gr. te zetten, en vervolgens weer terug naar bv. 24 gr. Als ik de gewenste 22 gr. weer instel, krijg ik weer koude lucht. Bij lange ritten schijnt het probleem iets minder aan de orde, maar in het begin van de rit natuurlijk wel. Wat kan er aan de hand zijn? De regelunit naar z'n grootje? De temperatuurvoeler/sensor soms? Of nog iets anders misschien?

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

Groetz, Tom

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Ad88
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.