Update neergestorte 760 - er is hoop!
18/03
2008Update neergestorte 760 - er is hoop!
Vandaag heb ik het resultaat van de valpartij mogen aanschouwen. Na de dramatische 'total loss'-berichten van de garage valt het mij op het eerste gezicht behoorlijk mee! De auto heeft met zijn zijkant een perfecte landing gemaakt op het verbindingsdeel tussen beide brugpoten. Hierdoor zijn beide deuren aan de bestuurderszijde zwaar beschadigd en is de middenstijl naar binnen gedrukt, maar zijn beide spatborden nog vrijwel onbeschadigd, en dus ook de voorzijde met de dubbele koplampen. Verder zitten er wat deuken in het dak en de A-stijl omdat de auto klaarblijkelijk is doorgerold tegen de brugpoot, om vervolgens weer op zijn zij te blijven liggen. De overige schade valt mee. Zo zien de deurpanelen aan de binnenzijde er nog goed uit, ondanks de SIP-loze portieren. Wel lijkt de auto iets ontzet: de motorkap ligt scheef ten opzichte van het spatbord en het roofrack bolt iets op. Volgens mij wijst dit er op dat de auto tussen de A-stijl tot de C-stijl een beetje smaller is geworden. De schade-expert van de garage is gisteren geweest, de expert van mijn eigen (klassieker-)verzekering komt morgen. Binnen twee weken hoor ik wat zij er van vinden. Ik wacht maar even af. In de tussentijd ben ik benieuwd naar tips voor eventueel herstel, want nu ik gezien heb hoe ie er aan toe is vind ik dat zeker een poging waard. Hoe lastig is het bijvoorbeeld om een kromme Volvo weer recht te maken? Ook andere tips zijn welkom, bijvoorbeeld over ervaringen met de verzekering. Valt er bij een vol-casco verzekerde semi-klassieker nog iets te onderhandelen, bijvoorbeeld als de auto na taxatie (twee jaar geleden) aantoonbaar in waarde is gestegen. Want dat herstel binnen de taxatiewaarde lastig wordt is me wel duidelijk. Tot slot nogmaals dank voor de grote hoeveelheid steunbetuigingen! Jan