Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van Willem van Strik lidnr 328/Draadboom besluit

Draadboom besluit

28/02

2008

Draadboom besluit

- Ingediend door Willem van Stri...
Lid
, op 28 feb 2008
- 5 Reacties -

Nadat we gestrand waren op het niet kunnen tappen van nieuw schroefdraad, de volgende dag wat inkopen gedaan en 's avonds verder gegaan.

Marcel was er niet in geslaagd een officieel verlengstuk te vinden voor zijn tap, maar had wel een verlengstuk van een doppensetje meegenomen, om dit eventueel aan te kunnen passen. Dat ging voorspoedig, dus hebben we de oorspronkelijke M6 gaatje opgeboord naar respectievelijk M8 en M10 (in dat laatste geval was er al zodanig gerommeld dat dat het enige mogelijke was, M9 was geen bout voor te vinden). Voor de M10 bout gekozen voor een imbus-bout, zodat de kop ervan niet al te enorm groot werd. Dat was maar goed ook: groter had niet gepast. De injectorrail zit nu stevig vast met 3 bouten: 1 M7, 1 M8, 1 M10.

Nu was er relatief weinig werk meer: injectorrail monteren, luchtslang, luchtmassameter, CIS-klep. Oh, en de slang van de carterventilatie nog onder het inlaatspruitstuk uit vissen: die hadden we vergeten...

Accu aansluiten, en eerst maar eens contact geven en storingscodes uitlezen. 1-1-1: heel mooi begin! Vervolgens het testprogramma van de ecu afgelopen: dit leek ook allemaal netjes in orde. Vervolgens een startpoging...

Hij wilde niet starten! Wat nu? Alles lijkt in orde!

Contactdraad aan de startmotor gecontroleerd, deze zat goed vast. Bij Marcel en mij begon het tegelijk te dagen: staat de automaat wel in P?

Nu wil het geval, dat ik een handbak heb, maar de draadboom kwam wel van een automaat. We hadden dat genegeerd, omdat alle afwijkende bedrading niet doorverbonden leek in de wekeringenkast: het automaat-gedeelte is vanaf de relaiskast onder de motorkap niet doorgetrokken naar de ECU. Maar kennelijk is dit een schakeling direct naar de startmotor. Even uitgezocht welke draadjes het waren, deze doorverbonden met een kort draadje, en starten-lopen, nog steeds zonder storingscodes!

Ook op de testrit leek alles goed, dus besloten om de zaterdag naar de demontage-dag in Rotterdam te gaan met de V90, op benzine. Het LPG aansluiten zouden we dan zondag doen, als alles goed bleek. 

  • blog van Willem van Strik lidnr 328
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

Willem van Stri...
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.