Advies over (verlaagde) vering en niveauregeling UPDATE
Advies over (verlaagde) vering en niveauregeling UPDATE
UPDATE: de kogel is door de kerk. Geen geexperimenteer met hulpveren, ballen of andere zaken.
Ik ga een originele verenset monteren en investeer daarbij (auw..) in nieuwe nivomats.
Met Pasen kwam ik weer een parkeergarage niet in omdat de auto beladen en te laag was. En het getokkel in de aandrijving is en blijft een rotgeluid.
Mijn monteur heeft de complete aandrijlijn gecheckt (tussenlager cardan, kruiskoppelingen) en die zijn allemaal goed.
Op normale hoogte zetten is dus de enige optie om 't ook heel te houden en te zorgen dat ik niet steeds met de uitlaat over de grond kras.
Binnenkort dus op zoek naar een setje veren
Hallo,
Mijn 940 estate is verlaagd. Hij heeft gewone schokdempers, dus geen nivomats.
En hij heeft een LPG-tank. Dit heeft tot gevolg dat bij wat lading de aandrijving soms een beetje 'protesteert'. Niet erg, wie mooi wil zijn...
Maar deze zomer gaat-ie goed vol en zal ik toch iets aan niveauregeling moeten doen.
Vraag: wat is i.c.m. mijn verlaagde vering de beste oplossing om het niveau te regelen, zonder dat hij achter raar omhoog gaat staan?
Een eerdere draad hierover bracht me niet verder, want deze ging niet specifiek over de combinatie met verlaagde vering.
Graag uw advies! (Wytze?)
Joost