Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/LPi en de wet van de voortschrijdende ellende? Opgelost!

LPi en de wet van de voortschrijdende ellende? Opgelost!

LPi en de wet van de voortschrijdende ellende? Opgelost!

- Ingediend door hans dus , op 10 feb 2008 - 28 Reacties -
Forum: 
LPG

Mede volvoïtislijders,

Met de proefrit deed'ie het zo mooi,

maar intussen heb ik problemen: Op lpg lijkt het alsof de motor inhoudt: stationair draait ie dan net een stukje langzamer dan op benzine, wegrijden lukt, maar flink acceleren is een probleem. Constant zo rond 100 -110 km/u op de cc gaat het redelijk gladjes, maar je voelt 'm net wel even.. Bij het viaduct op wordt het inhouden en stoten duidelijker, viaduct af is er uiteraard niets aan de hand, want dat knijpt de cc de inspuiting. Verbruik is met gecombineerd gebruik moeilijk te meten, maar lijkt me aan de hoge kant. Onderweg overschakelen op benzine levert eerst enig gesputter bij accelleratie, maar daarna weer een zonnetje. (alsof de computer eerst weer de juiste hoeveelheid in te spuiten brandstof moest afregelen??).

Intussen hele ontsteking vervangen (rotor, kap, kabels, bougies), lpg filter is schoon, pomp draait ook in fase 2. (tank en dus ook ook pomp? dragen als jaartal 2001, zou dan ongeveer 60 k erin zitten) Rest "iets" met de injectoren? Maar waarom dan wel bij stationair redelijk ok? Waarom wel redelijk ok bij constante snelheid? Injectoren zitten aan onderkant van het inlaatstuk, moeilijk een voor een los te koppelen...

Wie heeft nog suggesties?

 

BLIJKBAAR NIET VOOR IEDEREEN DUIDELIJK, MAAR VOOR VERTREK NAAR DE SNEEUW IS HET PROBLEEM OPGELOST DOOR HET VASTZETTEN VAN TWEE LOSZITTENDE INJECTOREN OP CIL. 1 EN 2. VOOR DETAILS ZIE HET DRAADJE.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Ton
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.