LPi en de wet van de voortschrijdende ellende? Opgelost!
LPi en de wet van de voortschrijdende ellende? Opgelost!
Mede volvoïtislijders,
Met de proefrit deed'ie het zo mooi,
maar intussen heb ik problemen: Op lpg lijkt het alsof de motor inhoudt: stationair draait ie dan net een stukje langzamer dan op benzine, wegrijden lukt, maar flink acceleren is een probleem. Constant zo rond 100 -110 km/u op de cc gaat het redelijk gladjes, maar je voelt 'm net wel even.. Bij het viaduct op wordt het inhouden en stoten duidelijker, viaduct af is er uiteraard niets aan de hand, want dat knijpt de cc de inspuiting. Verbruik is met gecombineerd gebruik moeilijk te meten, maar lijkt me aan de hoge kant. Onderweg overschakelen op benzine levert eerst enig gesputter bij accelleratie, maar daarna weer een zonnetje. (alsof de computer eerst weer de juiste hoeveelheid in te spuiten brandstof moest afregelen??).
Intussen hele ontsteking vervangen (rotor, kap, kabels, bougies), lpg filter is schoon, pomp draait ook in fase 2. (tank en dus ook ook pomp? dragen als jaartal 2001, zou dan ongeveer 60 k erin zitten) Rest "iets" met de injectoren? Maar waarom dan wel bij stationair redelijk ok? Waarom wel redelijk ok bij constante snelheid? Injectoren zitten aan onderkant van het inlaatstuk, moeilijk een voor een los te koppelen...
Wie heeft nog suggesties?
BLIJKBAAR NIET VOOR IEDEREEN DUIDELIJK, MAAR VOOR VERTREK NAAR DE SNEEUW IS HET PROBLEEM OPGELOST DOOR HET VASTZETTEN VAN TWEE LOSZITTENDE INJECTOREN OP CIL. 1 EN 2. VOOR DETAILS ZIE HET DRAADJE.