Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/BDP sensor en tacho-tip

BDP sensor en tacho-tip

BDP sensor en tacho-tip

- Ingediend door robertm
LidErelid
, op 3 feb 2008
- 6 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Al een tijdje merkte ik onderweg dat de toerenteller soms een beetje haperde en zo'n 500rpm's zakte of weer steeg van mijn B6304F. De motor liep wel gewoon netjes rond. Een paar dagen geleden echter bolde de motor stationair een beetje haperig, dan weer normaal maar gaf de tacho nu stationair 50rpms aan en liep de motor toch OK en soms weer niet. U kent dit wel: vreemde maar voorlopig  "onbelangrijke" zaken want de motor blijft doorgaans OK lopen.

Het bleek een paar dagen geleden een belangrijk probleem (ik was er al een klein beetje op voorbereid dat het op gegevenmomen fout zou gaan). Hij liep stationair erg onrustig en ben maar even gestopt onderweg en heb aan stekkers gerammeld. Hij sloeg af! Bleek de stekker van de BDP sensor te zijn. Deze was door de hitte van het blok na al die jaren ('92-er) gebarsten en paste niet goed meer in de zitting. Thuis gekomen kruimelde de stekker gedeeltelijk uit elkaar. Natuurlijk heb ik geen identieke stekker liggen. De boel in elkaar gestoken en dicht gekit met rubberpasta om de boel op zijn plaats te houden en af te dichten. Opvallend genoeg loopt de motor nu op benzine weer strakker; op LPG liep hij al zeer stil maar op benzine is het nu een verbetering. 

Tja, het zijn prachtige motoren, ze lopen prima maar ik heb voorlopig na een half jaar gebruik de indruk gekregen dat ze gevoeliger zijn voor storingen dan de redbloks en V6-en (en helemaal de diesels natuurlijk. Daar mankeert NOOIT wat aan behalve de gloeikaarsen en eens in de 100.000km verstuivers laten reviseren. Maar ze blijven gewoon strak lopen). Heb nog een paar van die kleine zaakjes met de B6304 achter de rug gehad zoals rotte stekkers op de bobines of een defecte bobine. Ik krijg de indruk dat je alles goed in de gaten moet blijven houden. (Ook het gasklephuis moet goed schoon blijven om ze stationair soepel te laten lopen, de 5 cilinders zijn daar nog iets gevoeliger voor heb ik begrepen van een "collega" V70 / 850 rijder). Stekkers en sensoren moeten in goede conditie blijven en na verloop van tijd worden ze, zo komt het mij over, broos. Als je al kijkt naar de bekabeling onder de motorkap van een B6304 is deze stukken dunner en gebruikt met andere mantels dan voorheen. Ik ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen na verloop van tijd. Of zie ik spoken?

Robert 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.