LPI storing bij herstart warme motor.
LPI storing bij herstart warme motor.
Hallo!
Ik ben redelijk nieuw hier op het forum. Een aantal maanden geleden heb ik een 940 lpt gekocht. Waarschijnlijk van een liefhebber gezien de sticker van dit forum nog op een zijruitje zat! Ik studeer in het dagelijks leven HTS-autotechniek.
Nou heb ik echter sinds kort problemen met mijn LPI installatie. In principe is alles perfect. Koude start, halfkoude start. Vermogen is goed, geen foutcodes etc. Echter bij erg warme motor (ritje Arhem-Groningen) is na een half uurtje stallen rijden op gas niet echt 'super' te noemen. Schakeld lastig over van benzine naar gas en houd in (turbo blaast ook super veel af). Soms heb ik het idee dat hij op twee brandstoffen loopt (stinken!). Nou viel het mij op dat bij even rustig rijden het probleem binnen een aantal km weer 'stopt'. Ik heb her en der wat doorgemeten (spanning naar de pomp enzo) maar kan niets vinden omdat ik niet weet welke waardes ik moet meten. Wel heb ik gemerkt dat de regeleenheid links op de tank, die ingeseald zit in een aluminium dop, erg warm wordt en dit overeenstemd met de storing. Regeleenheid warm (schat zo'n 50 a 60 graden dus echt WARM) storing, regeleenheid koel geen storing. LPI pomp hoor je nauwelijks draaien en daar lijkt mij het probleem ook niet te zitten gezien hij het koud en bij 'doorrijden' niet doet en geheel geen problemen geeft. Alleen dus bij na een half uurtje warm starten. In de regeleenheid zitten een aantal mosfetjes en nou weet ik uit ervaring dat die slecht werken als ze echt warm zijn. Kortom, het lijkt mij echt een elektrische storing. Een maat van mij heeft iets vergelijkbaars maar daar lijkt het mij de pomp omdat zijn 940 over het algemeen veel minder 'fel' loopt en zijn auto er spontaan mee stopt (geen brandstof).
Iemand tips of tricks?
Alvast bedant.