De keuze is gemaakt van 240 naar 740
12/01
2008De keuze is gemaakt van 240 naar 740
Inderdaad,vandaag gekozen om 740 te blijven rijden .Met enige tegenzin gaat de 240 er uit.
Het gaat me aan het hart maar twee auto 's rijden wordt mij te duur.Mijn dochter heeft vandaag en VW Golf gekocht dus de twee Volvo's kwamen ter mijner laste.
Ik koos voor de 740 sedan omdat
1 Hij rijdt geruislozer. 2meer luxe. 3 open dakje. 4 electrische ramen.5 verwarmde bijrijdersstoel,andere is kaduuk .6 naast voor ook luidsprekers in de achter deuren.
Ook heb ik (met soms wat hulp) bijna alles vervangen dat vervangen moest worden qua tecniek.
En door al het gesleutel aan deze auto heb ik een goede band opgebouwd met de 740 ..dus vandaar.
De mooie coronavelgen van de 240 vandaag op de 740 gezet omdat de michellin banden als nieuw zijn en de velgen nog niet lang geleden zijn gestraald en gepoedercoat.Ze zijn 14 i.p.v. 15 inch maar dat lijkt me geen bezwaar.
De Originele voloradio ga ik ook nog plaatsen als ik de stekkerboel uitgezocht heb.
Ik hoop dat ik voor de 240 nog wat euro's krijg.Hij is helemaal in orde pas nog een nieuwe distributieriem plus rol gemonteerd.Nieuwe uitlaatdelen,kleppen gesteld,nieuwe kleppendekselpakking,voorwiellagers spelingvrij gemaakt.En de apk loopt tot maart 2008 maar een voorkeuring is onlangs gedaan door een vakman en dat leverde geen punten op waarop hij afgekeurd kan worden.
Dit wordt een verkapte advertentie,maar in mijn dagboek durf ik dat wel.De 740 advertentierubriek is er de plek niet voor.
Nog even door maar ,met de 240 dan ;bj. 1990,benzine,derde bankje,chromen, roofrack,kleine toerenteller,zachtte hoodfsteunen,trekhaak,kartenbakken heel,kleurcode 604 donkerblauw,beige interieur,308.000 km.
Roestvrij.En hij loopt als een zonnetje,heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Voor de echte liefhebber nog de nodige documentatie ,rekeningen van de laatste 5 jaar.Eventueel een grote toerenteller en nog andere originele klokjes erbij te koop zoals temp. oliedruk. economymeter.
Nadeel;de kachel maakt wat lawaai,maar een mooi lopende reservekachel doe ik erbij.
Tot zover voor nu.
Groeten
Peter
p.s. Dec. 2007nog olie versn.bak en differentieel vervangen.
Juni 2007beschermplaat motor vervangen origineel volo.
Mrt. 2007remschijven voor verv.draagarmbuis verv.remklauwrevisie en nieuwe draagarmbus.
Mrt. 2006 remblokken voor nieuw.
mrt. 2006fuseekogel en stuurkogel nieuw.
nov. 2005 nieuwe gasdempers 5 e deur
nov. 2004 nieuwe koppeling
feb 2003 nieuwe radiator
En altijd alle beurten gehad.