S90 scheurtje is blok?
S90 scheurtje is blok?
Hey Mensen,
Een tijdje terug had ik dit forum al betormd, toen bleek dat ik een lekke koppakking had. (3.0 s90 uit '98 met rond de 340.000km LPG G3)
En inderdaad! Daarna heb ik hem bij Volvo gebracht en die hebben er voor bijna 1200 eurotjes een nieuwe koppakking in gezet + de kop laten vlakken.
Nu ongeveer 6 a 7000 KM later begon hij voor het eerst na een lange rit (1,5 uur) koelvloeistof te lekken + dat hij af en toe begon te schudden, wat vaak betekend dat hij (weer) een lekke koppakking heeft.
Na die rit ben ik gelijk weer naar Volvo gereden om aan te geven wat er gebeurde en om mijn vermoede van een lekke pakking te uiten.
"Lekker pakking kan bijna NIET" was het antwoord "breng morgen maar even langs"
Dus ik heb hem de volgende dat daar neer gezet.
Die zelfde dag kreeg ik hem terug met het verhaal dat mijn boubine's (die op de bougiedoppen zit) kappot waren en dat ze gemaakt zijn met krimp kousjes (????)
Ok, maar hoe en wat met de koelvloeistof dan? "O" zei de monteur toen "daar hebben ze het niet over gehad, alleen dat hij slecht liep, kom anders over een paar dagen even terug"
Erg vaag vond ik dit!
Dus ik een paar dagen rijden, en aangezien ik maar stukjes van 30 a 40 KM rijd liep de auto prima en gebruikte hij voor zover ik kon zien geen koelvloeistof.
Maar na een rid van weer eens een uur, weer schudden en koelvloeistof bij vullen, auto bouwd ook erg veel druk op wat ik merk als ik de dop van het koelvloeistoftankje los draai.
Dus maar weer naar Volvo.
Na een paar uur kwam het antwoord dat het niet aan de koppakking kan liggen omdat ze die net vervangen hebben (gewoon een aannamen van hun kant zonder enig bewijs)
Er zal wel een scheur in je blok zitten, was toen het antwoord.... OK zei ik toen maar hoe weet ik dat dan?
Dan moeten we hem open maken en ben je weer 1000 euro verder en dan maar hopen dat we het vinden.
Nou mogen jullie mij vertellen wat ik hier mee aan moet? :-)
Hoe weet ik zeker dat het niet m,n pakking is? Ik moet nu na 160km de koelvloeistof bij vullen, en als ik lang stationnair draai begint hij te schudden... ook start hij af en toe moeilijk, vaak als hij warm is.
Heeft Volvo de koppakking niet goed vervangen? Of klapt mijn auto die er weer uit? Of zit er een scheur in mijn blok?
Hopelijk hebben jullie raad want ben nu 1500 euro verder en eigenlijk weer teug bij af.
Dank jullie wel!
Gideon