druk op injectorrail
druk op injectorrail
Na doorlezen van allerlei info over injectoren en de rail waaraan ze zitten, is me één ding nog steeds niet duidelijk. Blijft de druk van 3 bar nou wel of niet aanwezig als de auto geparkeerd staat?
De oorsprong van de vraag komt hiervandaan. Mijn Otto (LPi - LPT) heeft vanaf onze eerste kennismaking een moeizame start. Hij start altijd, maar het duurt meestal een seconde of 15 a 20 voor de motor aanslaat als hij de rit daarvoor op LPG heeft gereden. Als ik op benzine rijdt start hij steeds beter. Na twee, drie of vier ritten start hij direct. Eenmaal op LPG rijden is voldoende om weer een langzame start te hebben. Wat heb ik ondertussen gedaan: massacontacten schoongemaakt; nieuwe accu; benzinefilter vervangen; injectoren ultrasoon laten reinigen. Dat laatste loste het symptoom op van de benzinelucht uit de ventilatie openingen na iedere start. Ik heb een aantal malen gecontroleerd of er benzine lekte uit de vacuumleiding naar de drukregelaar. Nee dus. Wel was de oude vacuumslang (rubber) helemaal rot. Maar ja, na 12 jaar... Wat me verder opviel toen ik de injectoren demonteerde was dat de rail en aanvoerleiding vol met benzine stonden, maar onder atmosferische druk. Dus geen rondspuitende benzine bij mij. Is dat normaal? Werkt de drukregelaar alleen met een minimale doorstroming van benzine? Of heb ik een niet goed afsluitende drukregelaar die zorgt dat de benzinpomp even moet werken voordat weer voldoende druk opgebouwd is?
Frans