Bij hogere toeren (2500+) toeren hapert de LPG sinds het extreem koud is Toeval of...
Bij hogere toeren (2500+) toeren hapert de LPG sinds het extreem koud is Toeval of...
Hallo,
Ik heb een Volvo 940 (ik zal je de details besparen) met Benzine en LPG.
Toen ik na een week buitenland terugkwam en Nederland in de vrieskou gedompeld bleek, was ik blij dat mijn auto weer gewoon startte.
Hij start op benzine en gaat daarna automatisch over op LPG.
Echter na enige kilometers begon hij bij hogere toeren (extra gas geven) te haperen aslof de tank leeg was. Bij het dalen van de toeren (onder 2500) ging hij normaal verder.
Uit voorzorg overgeschakeld op benzine waar totaal geen problemen optraden. Na 60 km op benzine en enige tijd stilstaan, startte en liep hij perfect op LPG maar na verloop van tijd begon hetzelfde euvel zich voor te doen.
Vanmorgen ook weer prima gestart, opgewarmd maar bij gaspedaal intrappen weer direct haperen en schokken.
Heeft het met de kou te maken en zo ja, wat kan ik er aan doen? Zo nee, heeeeeelp
Alvast dank voor jullie reacties,
Martijn
PS: niet te technisch. Ik snap wel wat dingen maar soms moet je me ze echt aanwijzen. Zo vraag ik me al jaren af waar die CIS-klep zich bevindt