Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Veel storingen opgelost.

Veel storingen opgelost.

Veel storingen opgelost.

- Ingediend door Marius940
Lid
, op 15 dec 2007
- 3 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Voor het oplossen van diverse storingen heb ik heel erg veel aan dit forum gehad, vandaar dat ik dan op mij beurt ook maar weer mijn bijdrage lever; mogelijk heeft iemand er nog wat aan.

 

Mijn 945, automaat uit 1992 met B230FB motor had een benzine verbruik waar een tank jaloers op is.

Het uitlezen van de codes gaf het volgende:

 

Op pin 6 de ontsteking regelaar EZ116

1-4-3 knocksensor (pingelsensor)

 

Op Pin 2 de brandstofregeling LH2.4

2-3-1 te rijk of te arm mengsel bij deellast

2-2-1 te arm mengsel bij deellast

1-1-3 Lambda Integrator boven- of ondergrens

 

Na het uitlezen heb ik gereset (knopje 2 x 5 seconden vasthouden) en storing 1-1-3 kwam niet meer terug; nog 3 storingen te gaan.

 

Toen heb ik gekeken naar de knocksensor, hier zat een stekker op aangesloten en er hing nog een andere identieke stekker naast (dubbele draadboom?) nadat ik de andere stekker er op had aangesloten was storing 1-4-3 ook verdwenen, nog 2 storingen te gaan.

Een defecte knocksensor zorgt in ieder geval voor lager vermogen omdat de voorontsteking verlaat (minder) wordt bij een defect. (zal ook wel extra verbruik veroorzaken?)

 

Over de storingen 2-3-1 en 2-2-1 heb ik 3 verschillende mogelijke oorzaken gelezen.

Het kan temaken hebben met vacuüm problemen (lucht lekkage) bij de inlaat; een lekkage in het deel vanaf de Lucht Massa Meter tot aan het inlaat spruitstuk.

Soms kan deze storing te maken hebben met een lekkage in het uitlaat systeem, dan vanaf het uitlaat spruitsstuk tot aan de lambda sonde.

De derde mogelijkheid waar ik over las was lage benzinedruk, slecht werkende benzine pomp,  verstopte injectoren, verstopt benzinefilter of defecte (lekke) benzinedruk regelaar..

 

Ik ben begonnen met kijken naar alle vacuüm slangen en al gauw zag ik dat het vacuüm slangetje van de benzine-druk-regelaar los hing en verteerd was. Deze heb ik vervangen. Vlak daarbij in de buurt zag ik nog een vergelijkbaar slangetje (functie onbekend voor mij), dat nog wel vast zat maar helemaal verhard was; ook hier lekte lucht langs. Ook deze heb ik vervangen.

De lucht lekkage heb ik opgespoord met draaiende motor; ik had een stuk benzineslang van 1,5 meter; het ene deel in mijn oor en het andere deel langs alle aansluitingen en randen. Werkt echt perfect!

Met die slang spoorde ik ook nog een lekke inlaat pakking op, deze heb ik vervangen.

 

Nou ben ik helaas iets haastig te werk gegeaan met het afronden van e.e.a. dus weet ik niet precies wanneer de storing echt verholpen was. Ik heb injector reiniger in de tank gedaan en afgetankt..

Toen heb ik een stukje over de snelweg gereden en heb op een parkeerplaats de computer gereset door zekering 1 10 seconden los te maken.

Hij rijdt weer goed en geen storingscodes meer.

Volgende week laat ik nog even kleppen stellen en doe er een nieuw luchtfilter in.

 

Nou we toch bezig zijn:

Mijn andere 945 uit 1997 met een lage druk turbo viel wel eens uit tijdens het rijden (op Gas of benzine). Meestal kon ik na 30 seconden weer starten en doorrijden.

Bij deze heb ik de code laten uitlezen (jammer dat ze dat kastje met ledje niet meer in deze auto hebben)

Het was code 1-4-4 (Belastingssignaal uit brandstofregeleenheid ontbreekt of is onjuist)Bij de garage zeiden ze dat ik het beter even kon aankijken met de storing omdat de auto het verder goed deed en het moeilijk zou worden om de storing te vinden.De oplossing: 1) lees goed dit forum en 2) soldeer vervolgens alle contacten van het (witte) brandstof relais goed door. Opgelost. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Kogelman
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.