Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Dikkere koppakking

Dikkere koppakking

Dikkere koppakking

- Ingediend door variomagic , op 8 dec 2007 - 14 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Onlangs had onze 740 met B230KH op LPG last van een naar buiten zwetende koppakking. Omdat we de auto eigenlijk geen dag kunnen missen, heb ik een gebruikte cilinderkop deels laten reviseren en deze er zelf in een weekend weer opgezet.

Nu ben ik van mening ben dat de auto voor de revisie zowel in optrekken als in topsnelheid (120 is nu net haalbaar met tegenwind) vele malen sneller was. Daarnaast krijgt de startmotor de motor tijdens het starten nauwelijks meer rond...terwijl de startmotor voor de koprevisie er absoluut geen moeite mee had.

Vandaag ben ik zelf maar eens op onderzoek uitgegaan en heb ik als eerste de klepjes even opnieuw afgesteld. meteen daarna de compressie gemeten. Volgens haynes moet dit liggen tussen 9 en 11 bar maar bij mij was dit voor alle cilinders ongeveer 14 bar; dus veel te veel.

Direct na het plaatsen van de kop moest ik de stationaire regelschroef op de verdamper enkele slagen uitdraaien (stationair sneller) omdat de motor anders niet eens stationair wilde lopen. Het verbruik was voorheen 1op 8,5 en nu kan ik de 1 op 5 niet eens meer halen.

Mijn vraag is nu bestaan er dikkere koppakkingen voor de B230 en is dat een oplossing voor bovenstaand probleem.

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.