Overbrenging 940 B200F
Overbrenging 940 B200F
Zo, ik rijd weer volledig achterwielaangedreven. Om de in vrijwel nieuwstaat 740 te sparen voor de pekel heb ik voor de wintermaanden een nette en technisch bijna perfecte 940 2 liter gekocht, volledig basic uitvoering met handbediende ramen -:((
Wel zilveren kleur wat ik bij een 940 altijd erg mooi vind. En zelfs de stoelverwarming doet het nog -:)
Nokkenaskeerring zweet iets maar een nieuwe heb ik al liggen dus mocht ik komende weken een ochtendje overhebben dan gaat hij aan de beurt komen. Gelijk de waterpomp vervangen want door alle olie is het rubber niet zo fris meer. En de waterpomp heeft ook al 270000 km gereden dus als de boel toch los ligt gelijk deze maar meenemen.
maar nu mijn vraag: ik heb tot nu toe alleen bakstenen met B230F motor gehad. Deze rijden allemaal ca. 120 bij 3000 toeren. Deze 940 B200F rijdt iets over de 100 bij 3000 toeren. Ook de overige versnellingen zijn veel korter.
Zit er een ander differentieel onder om de motor door het geringere vermogen en koppel levendig te houden?
Groet,
Paul