Simons Uitlaat
22/11
2007Simons Uitlaat
Better than he was before
Stonger than he was before
Faster than he was before
Better, Stronger Faster
Ja nadat hij eerst zo was:
met gaatjes zo hier en daar, werd het tijd om een belofte in te lossen.
"Als hij kapot gaat neem ik een RVS."
En dus bij Wytze een uitlaat besteld van Simons.
Na een weekje of wat, en een hikje bij de vervoerder, kwam de DPD het volgende pakket brengen:
met inhoud natuurlijk...
Het zag er allemaal heel goed uit.
Zo zijn bijvoorbeeld de ophangpunten echt anders.
Er zit een heel grote beugel bij, voor om de laatste pot.
Die zal dus niet zo gauw roesten of loslaten.
Dan zie ook op de eerste pot een tweetal haken gelast.
ook anders dan een standaard beugeltje om een potje dus!
Verder zijn de slangklemmen ook van een behoorlijk dikkere kwaliteit dan de originele, heel netjes dus.
Helaas geen werkbeschrijving, maar die is ook niet echt nodig.
Op woensdagmiddag naar de doe-het-zelf garage in Oss getogen om het klusje te klaren.
Aardige gast, redelijke tarieven, en hij heeft ook nog even met de snijbrander geholpen om de boel los te maken.
(wellicht ook iets voor een PKKKK dag in het zuiden?)
Het moeilijkste werk was overigens het verwijderen van de oude uitlaat . MÉN wat zat die vastgeroest.
Maar daarna was het eigenlijk appeltje eitje.
Het enige wat afwijkt tov van de normale aansluitng is de aansluiting naar de bestaande pijp .
daar zit -uiteraard- een verloopstuk. Want op de oude pijp werd het dunner naar achteren en zat er een afplatting in.
Hier niet. Hier wordt het dikker.
En het moet gezegd: omdat het Volvo is en omdat Simons zegt dat het past, doet het dat ook gewoon.
Daarna is het eigenlijk gewoon standaard, met bocht en zo
De laatste beugel met rubber gaf even wat hoofdbrekens omdat hij tegen de beugel van de trekhaak aankwam maar dat is ook opgelost.
En dit is dan het laatste puntje.
geen bocht meer maar recht, en ook een heel stuk dikker.
Al die mannen in de garage met hun polotjes en twingo's stonden toch wel even te kijken naar al dat moois.
en zo zit ie onder de auto.
Foto's van een schone auto bij daglicht volgen nog uiteraard.
Het geluid is wel lekker dik, maar zonder dat het storend is. Vergelijk het met alsof je 's-ochtends opstaat nadat je 's-avonds twee zeer goede malt Whiskeys hebt gedronken. Geen kater maar een donkerbruine diep stem.
Met het gaatje in de uitlaat gaf hij veel meer geluid dan nu (DÛH)
Hij is gewoon stil, en ik heb het idee dat hij toch wel wat sneller optrekt dan daarvoor.